bra jobbat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #16
    får man en bekräftelse att best blivit mottagen? samt när tror ni att grejorna levereras?

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • November 2002
      • 666

      #17
      Din beställning är mottagen Johan. Jag missade att bekräfta när jag fick mailet och sen hamnade den för långt ner i maillistan : )

      Jag ska ringa och prata med butiken och se hur de vill sköta leveransen. Återkommer så fort jag vet.
      /Mikael

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

        #18
        Delade påå yngel av röda L.Trewavasae ,hälften fick Aquatic Nature och de andra räkmix på räkskal & ärtor.De som fick räkmixen blev rödare men växte långsammare (fördel!) .Märkte också att vattnet blev sämre i karet med AN som foder trots att inget for in i filtret som det gjorde en del med mix-karet. Strange!?
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

          #19
          Glömde tillägga att de L.T som var uppfödda på pelletsen fick sk pigmentfläckar!
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #20
            citatet spekuleras lite i om det finns tillsatser av hormoner i det då det har en tendens att få fisk som normalt inte har färg att bli nästan som hanar, tex Sciaenochromis fryeri.
            citat:Att den blå färgen hos fisk inte förstärks av "färgfoder" av den sort som det pratas om här var det ju någon som nyligen förklarade ganska ingående...
            citat:Jag har haft dålig produktion av yngel när jag har mat med det.
            Att honor skulle bli blaare av fodret samt att de far farre yngel ar vad man forvantar sig om fodret har "maskuliniserande" effekter. Om en hona blir mer "pa" dvs. mer aktiv och aggressiv, sa fixar hon sjalv denna hormonforandring och kan darmed bli blaare. Jag skulle kunna tanka mig att det kan ske om de mar bra. Ar inte detta ett stort problem hos fryeri, att honorna gar ner sig och blir "vinkelhakar"? Rent spekulativt sa kan ju det gora att honor har anpassats till att vara sa "pa" som mojligt. En fisk som mar bra fargar ut mer sa indirekt paverkar foder aven blatt. Annars sa ar det ju rott-gult som man kan paverka med karoten, astaxantin od.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #21
              mikro, när tror att det skickas.

              Kommentar

              • daniel60
                Användare
                • March 2003
                • 527

                #22
                Hur lång tid har man på sig att beställa?
                Har inte fått tidningen än...
                Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
                Mina fiskar & burkar

                Kommentar

                • Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av daniel60

                  Hur lång tid har man på sig att beställa?
                  Har inte fått tidningen än...
                  Du kommer inte att missa erbjudandet pga av att din tidning är sen. Det ser vi naturligtvis till att det inte sker, du kommer dock att få din tidning i god tid innan erbjudandetiden går ut (håll utkik de närmaste dagarna i brevlådan ).

                  /Mikael
                  Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                  - Lars Falk

                  Kommentar

                  Arbetssätt...