Champions League

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • February 2005
    • 445

    Champions League

    Vet att Champions League till synes inte har ngt med akvaristik att göra, men såg att en tråd om den förhållandevis ointressanta melodifestivalen skapats, varför jag nu skapar en tråd om denna betydligt viktigare företeelse. Är ni intresserade av fotboll här på forumet? Har sett att en del sympatiserar med träbenen från Merseyside [:0]. Mina sympatier finner ni hos rossoneri på curva sud. Italien i allmänhet och Milan i synnerhet har sedan länge varit en del av mitt liv, så det är med ödmjukhet och nervositet som jag ser fram emot onsdagens drabbning. Liverpool har i år om möjligt visat upp en ännu mer solid defensiv än Milan, anförda av Paolo och Alessandro, så en tillknäppt tillställning kan det bli. Nåväl, min fråga till er (speciellt till moderator Zaphi) är självklar: Vilka vinner CL 2005 i Istanbul, och varför?

    Ciao!
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273
  • Hank
    Användare
    • April 2002
    • 1321

    #2
    Bästa laget förlorade tyvärr i semi....
    Mao vinner Liverpool, som vi torskade mot ;-D
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      bästa laget vann istället fa-cupen.

      meeen... milan vinner, dom har jämt tur om dom inte lyckas med spelet.

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #4
        Jag växte upp i Leighton-Buzzard (Luton) i England och bodde där i 7 år. Självklart håller jag på Luton, men på den tiden höll man också antingen på Manchester United eller Liverpool, det var en självklarhet. Jag köpte mitt första matchställ redan som 6-åring (den har jag kvar, tillsammans med mina samlarbilder från 84 & 85) och har ju sedan dess brunnit för detta. Jag är helt förstörd egentligen, det är konstigt att man följer det så nära när man ändå bor så pass långt bort. Humöret svänger med reslutaten...

        I vilket fall som helst höll jag på att få hjärtattack under semin så jag vet inte om jag orkar kolla på finalen utan att kombinera den med alkohol. Sagt och gjort! Vi skall kolla ute denna gången, lätta på nerverna lite. Ni kanske tror att jag ljuger när jag säger att det inte spelar någon större roll om de vinner eller inte, men det känns ändå så, för det är helt ofattbart att de kommit så långt som de har och det skall bli riktigt kul att se Liverpool spela sin viktigaste cup-match på 20 år!

        För mig är det den största match jag sett någonsin, i någon sport eller tävling. Mycket större än VM! (Jag håller på England framför Sverige). [8D]

        Jag tror det är 50/50 vem som vinner. Gör 'pool mål först ligger nog Milanolaget risigt till. Deras defensiv ser som sagt inte ut som den gjorde förr, snarare är det Liverpool som spikar igen idag. Benitez är ett defensivt geni...
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Alexander Wiberg
          Användare
          • February 2005
          • 445

          #5
          Förstår att det är nervöst Zaphi, känner likadant! Dina rötter till Liverpool är betydligt djupare än mina till Milan, även om jag besökt staden flertalet gånger och skådat den mäktiga San Siro från insidan. Liverpool är nog det lag jag unnar mest av de engelska att gå till final; deras tradition är lång och arvet väger tungt, så därför skulle det förmodligen vara magiskt för er att vinna.

          Själv vet jag hur det känns. När Shevchenko iskallt avgjorde finalen för två år sedan var det lyckorus, trodde inte det var sant. Många av polarna håller ju på lag som Real, Barca, Utd och Pool, så därför känns det mäktigt när det egna laget vinner. Blir inte arg om Liverpool vinner, och jag känner också att det är 50/50. Potentiella matchvinnare: Luis Garcia och Kaká. Liknande roller i respektive klubblag med fruktade bössor. Har du ngn favoritspelare i Pool Zaphi, och kanske ngn i Milan?
          A.Wiberg (alex83)

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #6
            Baros gör keps-tricket på onsdag!!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Gotrek
              Användare
              • September 2003
              • 64

              #7
              Jag är som Zaphi, har hållit på Liverpool sedan man var liten. Storheterna från då tidens mästarlag sitter fortfarande fast etsade.

              I år har ett lag som alla räknade ut på förhand visat var vi hör hemma, i toppen av Europa.

              För mig har det varit en väntan på 20 år av hopp och förtvivlan. Vinner vi på onsdag kväll kommer det att bli en av de lyckligaste stunderna i mitt liv. Om vi skulle förlora matchen så vet jag att jag ändå är i en skara av världens bästa supportrar.

              You'll Never Walk Alone

              //Patrik
              Patrik

              Kommentar

              • Leopoldi
                Användare
                • February 2004
                • 1082

                #8
                ASTON VILLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

                  #9
                  Villa förlorade mot pool sista matchen...

                  Favoriter? Just nu Gerrard och Garcia kanske. Men det är många som vuxit sig stora på sistone, Carragher, Riise, Traore, ja till och med Biscan Jag håller på laget, och inte så mycket enskilda spelare. Skall bli kul o se om och när Morientes och Cisse kommer igång på riktigt.
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

                    #10
                    Jag tror liverpool vinner...
                    p.g.a att dom även får mål på bollar som inte ens är inne i mål

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

                      #11
                      Den va ju inne, såg ju vem som helst www.thesun.co.uk hade en nerklippt repris dan efter och där såg det faktiskt ut som om den va inne...
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Belgarath
                        Användare
                        • February 2005
                        • 584

                        #12
                        Eftersom jag inte håller på någon av finallagen spelar det ju mindre roll vem som vinner. Huvudsaken är ju ändå att dom förhoppningsvis presterar en bra fotboll och inte leker "skyttegrav" med varandra, men tyvärr tror jag att det blir en väldigt tillknäppt match. Och måste ju säga att Milan ska tacka någon högre makt för att dom är i final, klart bästa laget som var i semi åkte ju ut...länge sen man sett Milan bli så söndersprunget i 2 matcher i rad, så synd för PSV faktiskt. Nä hoppas bara att det blir en riktig klang & jubelföreställning och må bästa laget vinna.

                        KAN DET INTE BLI ONSDAG SNART !!!

                        Kommentar

                        • Alexander Wiberg
                          Användare
                          • February 2005
                          • 445

                          #13
                          Spelar ingen roll om den var inne, då Liverpool enligt mig förtjänande att gå till final. Morinho's arrogans och självförtroende fick sig en smäll, och trots att jag gillar karln så var det skönt att Chelsea till slut insåg att de kan förlora.

                          Det verkar inte vara någon övrig Milan-fan här på forumet. Eller döljer ni er? Mitt tips då? 1-0 till Liverpool, Luis Garcia i 26 minuten (eller 56). Jag är alltid pessimist när det gäller resultat.

                          Lite kuriosa angående klubbens val av dräktfärger på onsdag: Milan lottades som hemmalag, men kommer ändå att spela i sina helvita dräkter. Detta efter en förfrågan från Pool gällande att de ville spela i sina helröda dräkter, och eftersom italienare är kända för sitt sätt att kompromissa valde de att acceptera förfrågan Nu vet alla att italienare brukar uttrycket "furbo", att ha en räv bakom örat, och så även i detta fall. Det är nämligen så att Milan under sina 6 Europacupvinster (varav 2 Champions League-format) 5 gånger har spelat i helvitt. Därav valet att spela i dess dräkter.

                          Liverpool å andra sidan har vid samtliga av sina vinster spelat i helröda dräkter, och samtliga motståndare har spelat i helvitt! Så skrockfulla är de även där! Får se om sviten bryts nu.

                          (Skönt att akvariet inte upptar all min tid

                          A.Wiberg (alex83)

                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

                          Kommentar

                          • Mattias Olsson
                            Användare
                            • September 2003
                            • 328

                            #14
                            Jag tror Milan vinner. De har haft flyt i de tidigare matcherna + att de lär vara grymt taggade eftersom de missade ligasegern (inte för att liverpool är mindre motiverade men ändå)

                            1-0 till Milan är mitt tips.

                            Kommentar

                            • malplacerad
                              Användare
                              • May 2005
                              • 877

                              #15
                              Jag har hållit på liverpool sedan 1978, min kompisar höll på Manchester Utd så jag var ju tvungen att välja något annat lag

                              1-1 efter full tid sen vet jag inte vad som händer, tror helt enkelt att två jämna lag tar ut varandra så det måste avgöras efter ordinarie speltid.

                              Ps
                              Liverpool vinner på straffar [:p]
                              ||||

                              Kommentar

                              Arbetssätt...