If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vrför inte anordna en ciklimässa i Stockholmsmässa
Jag kan inte tanka mig att UAF betalade nagot for att stalla ut nar vi gjorde det. Varifran skulle dessa pengar komma fran? Vi hade dem inte. Jag var i Indonesien nar styrelsebeslutet togs.
Hursomhelst sa var UAF valdigt aktiva i nagot ar nar jag satt i styrelsen. Vi anordnade Akvariets Dag, Utstallning i Botaniska Tradgarden samt hade en monter pa en husdjurmassa. Vi sag till att det lag lappar i alla affarer (hade det nog gjort innan) och vi satte aven upp lappar om arrangemang pa anslagstavlor pa stan. Vi gav rabatt till arbetslosa (vilket gjorde att alla arbetslosa som fick en folder med rabattstallen fick reda pa var existens) osv.
Om jag inte minns helt fel sa okade vi medlemsantalet fran drygt 40 till over 100 medlemmar och jag tror att det var en kombination av att vara utatriktade samt ha vind i seglen - motena var fartfylda och alla var entusiastiska och vi beholl de personer som kom till motena.
"Det har inte kostat något att vara med på Zoo-expo, dvs om man nöjer sig med anvisad plats + ett bord och två stolar. Vill man ha större plats eller fler bord och stolar har man fått betala en mindre hyra."
Hyran kan betalas på flera sätt
tex om man har några dragplåster som seriösa föreningar och dom visar djur (så vet jag att en del får en mindre summa att vara utställare)
medans krimskrams får betala mer i hyra.
och tar mässan ca 70kr i inträde och det kommer 30000 besökare, då tror jag att han inte behöver gå till Frälsis och äta soppa.
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
De mässor jag ställer ut på kostar 30 papp i monterhyra. De tar också hyra! Sikka svin!
---------------------------------------------------------------------
Du måste ha några snygga djur för att få billigare hyra
själv brukar jag få betalt för att ha djur i andras montrar.
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Kommentar