Vrför inte anordna en ciklimässa i Stockholmsmässa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

    Vrför inte anordna en ciklimässa i Stockholmsmässa

    Hej!
    Varför inte arrangera en ciklidmässa på Stockholmsmässan någon gång för och nå ut med ciklidhobbyn och visa allmänheten vilken fin hobby vi har.det är ett stort arrangemang men det kanske ger mycket tillbaka och ökar förståelsen för ciklidhobbyn i sverige.Jag kanske har fel,kanske inte, vem vet?!Mvh Ann-Mari
    bryggan
  • Pär J.
    Användare
    • April 2002
    • 219

    #2
    Ciklidstämman fungerar ju lite som en mässa och den når ju ut till allmänheten även [u]utanför</u> Stockholm.

    Troligen så finns det väl ingen ekonomisk vinning i detta då det inte finns akvariemässor i Sverige. Vet inte hur stor del av akvariehobbyn/försäljarna som representerar sig på de husdjursmässor som finns?

    Men jag tror inte att det är något som hindrar dig att försöka.
    mvh Pär

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Hej

      Pa Stockholmsmassan bjuds foreningar in for att stalla ut (husdjursmassan tror jag). Man far X meter och staller ut sina saker. Stockholmsmassan tar sedan intrade. Vi fick en forfragan i Stockholms Ciklidklubb 2004 (sa aven Stockholms killigrupp och jag tror alla Stockholms akvarieforeningar).

      Vi i SCK hade lite for mycket att sta i just da (Ciklidstamma) och ingen var tillrackligt intresserad att jobba sa mycket som kravs. Det ar sa kort tid sa att stalla ut ciklidakvarier i en vecka (eller helg) samt vara dar var nagot som ingen av oss orkade ta pa oss. Tror att alla andra akvarieforeningarna resonerade sa den gangen, men jag vet inte. Det har hant att akvarieforeningar stallt ut pa massan. Uppsala Akvarieforening stallde ut pa massan i Uppsala en gang.

      Rent generellt sa tror jag nog att det ar en vettig grej, men det bor snarare vara i NCS regi (dvs. ragga medlemmar till NCS) aven om det mest skulle bli stockholmsfolk. Samtidigt maste man inse att det mest ar barn som vill klappa palsdjur som gar pa dessa massor.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #4
        En liten, simpel monter på 3x3 m2 kostar 25-30.000kr. Tror inte riktigt det finns så många inom denna branschen i Sverige som tycker det är värt pengarna. Sverige är nog för litet för det.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • August 2002
          • 8616

          #5
          Hej
          Fråga nån i Bollmora AK, de brukar delta i dylika mässor, har jag hört.

          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #6
            Husdjursmassan i Stockholm ar gratis. Det ar jag ganska saker pa.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Chicke
              Användare
              • May 2004
              • 497

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av annmari

              Hej!
              Varför inte arrangera en ciklidmässa på Stockholmsmässan någon gång för och nå ut med ciklidhobbyn och visa allmänheten vilken fin hobby vi har.det är ett stort arrangemang men det kanske ger mycket tillbaka och ökar förståelsen för ciklidhobbyn i sverige.Jag kanske har fel,kanske inte, vem vet?!Mvh Ann-Mari
              Tro det eller ej men jag tror att dom flesta som inte håller på med fiskar inte vill hålla på med det ens. Så bara för att man "tränger på" nån något ere ju säkert att den personen tycker det e d minsta intressant. Och jag tror inte att en sån stämma skulle öka intresset för ciklider...iaf inte märkbart
              /Daniel

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

                #8
                Så skulle man kunna säga om allt isåfall. Jag gissar att du inte studerat marknadsföring?
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • October 2004
                  • 531

                  #9
                  Hej!
                  Nej Viktor jag har inte studerat marknadsföring,detta med ciklidmässa var bara en tanke.Mvh Ann-Mari
                  bryggan

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

                    #10
                    Jag syftade inte på dina inlägg utan på Chickes inlägg om att man inte skulle kunna "påverka" folk in i akvaristiken, vilket jag väl inte riktigt tror på. Inte det minsta faktiskt

                    Om mässor som Fotomässan i Göteborg läggs ner för att intresset är för svalt så kan man ju fundera på hur en Ciklidmässan skulle gå ihop.

                    Ola: Monterplats gratis? Det var nått nytt...
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • Larry Stockholm
                      Användare
                      • November 2004
                      • 343

                      #11
                      Jag vill bara bekräfta att Bollmora Akvarieklubb "BAK" ställde ut på Sollentunamässan i Sthlm. Var själv där och tittade på de olika typer av akvarier som var utställda. Ett kanonjobb av de som jobbade i BAK.
                      Larry
                      Lasse Omfors

                      Akvaristiken går i vågor

                      Kommentar

                      • Chicke
                        Användare
                        • May 2004
                        • 497

                        #12
                        citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

                        Så skulle man kunna säga om allt isåfall. Jag gissar att du inte studerat marknadsföring?
                        Jo, men det jag menar e att bara för att man har en liten ciklidstämma så hjälper det inte märkbart.
                        Kanske om man bombaderar folk med reklam om ciklider osv...
                        Sen ännu en gång, majorititen av dom inte håller på med detta vill det inte ens..

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

                          #13
                          Chicke, jag får nog hålla med Viktor om att du är en aning ute och cyklar. Det man inte ens känner till existerar kan man ju knappast ha förkastat som något man inte vill ha. Hur kom du själv på tanken att hålla ciklider?
                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • Chicke
                            Användare
                            • May 2004
                            • 497

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av Tony

                            Chicke, jag får nog hålla med Viktor om att du är en aning ute och cyklar. Det man inte ens känner till existerar kan man ju knappast ha förkastat som något man inte vill ha. Hur kom du själv på tanken att hålla ciklider?
                            Men det låter lite som att exakt alla skulle kunna gilla att ha ciklder. Och så är det såklart inte.
                            Hur jag kom på det hm...växt upp med akvarium å så, aldrig funderat riktigt på VARFÖR jag har ciklider, för det mesta tycker jag det e en ganska enformig hobby.

                            Kommentar

                            • Chicke
                              Användare
                              • May 2004
                              • 497

                              #15
                              Så största delen av ere icke-ciklid kompisar har skaffat ciklider efter dom sett era kar? isf borde dom ju ha gjort det om det e som ni säger...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...