If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den vilda blandningen av Aulonocaror är förstås ett misstag, och något som jag försöker ändra på. Min erfarenhet av detta och mitt förra kar är att fiskarna i stort sett struntar i varann om de inte tillhör samma art, medan fiskar av samma art har mycket samspel. Eftersom interaktionen mellan fiskarna är en viktig del av mitt akvarieintresse så har jag bestämt att minska antalet arter. Här är ungefär den uppsättning jag just nu strävar efter att reducera det till (vad gäller ciklider):
Alla dessa fyra arter är jag nu så fäst vid att jag har svårt att göra mig av med någon. Annars tror jag faktiskt akvariet hade blivit ännu intressantare om jag hade plockat bort moorii eller lithobates.
Trevligt och se att fler än en själv är "suckers" för Auloncaror []
Slår dig faktiskt Fredrik eftersom jag har 4 varianter i min ena balja just nu, men det är temporärt. Efter 8 bedrövelser & 9 bekymmer är jag snart klar med mitt 310 så då ska 2 varianter få flytta på sig.
Nä jag vet att den gängse hållningen är att inte ha artfränder blandat, men jag skiter faktiskt i vad andra tycker och tänker. Har mina firrar för färg och form och trevligt beteende och inget annat, All avkomma stryker med på ena eller andra viset ändå så ingen risk för spridning av "otäckingar" (läs oäktingar).
Hm vore skoj o se bilder på dessa RedTop zebror... har ni nått så man kanske kan titta på dom? har sett att en del sålts som Nakatenge varianten förut men dom har sett mer ut som Mphanga typ.
Kommentar