Staropramenägaren drog till USA och amerikanarna snodde licensen. Staropramen i Tjeckien fick döpa om sin Staropramen till Starobrno (bryggeriet ligger i Brno). Så smaken bör vara exakt densamma. Det måste ha varit JD:n som förvirrade dina smaklökar.
LÖRDAGSTRÅD
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Per BjellertStaropramenägaren drog till USA och amerikanarna snodde licensen. Staropramen i Tjeckien fick döpa om sin Staropramen till Starobrno (bryggeriet ligger i Brno). Så smaken bör vara exakt densamma. Det måste ha varit JD:n som förvirrade dina smaklökar.Kommentar
-
Här kommer en länk till en av mina semsterbilder; http://www.pbase.com/nirre/image/53384566
Åh vad jag vill åka dit igen!
(backar ni ut till mappen blandat så får ni se lite fiskar oxå)Kommentar
-
Staropramen och Starobrno är två olika öl.Staropramen har man aldrig tillverkat i USA.
Staropramen är från Prag,Starobrno är från Brno.Kommentar
-
Var det inte Budweisser som jänkarna snodde och gjorde en odrickbar soppa av den?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av romanStaropramen och Starobrno är två olika öl.Staropramen har man aldrig tillverkat i USA.
Staropramen är från Prag,Starobrno är från Brno.
MVH
MagnusKommentar
-
Ursprungligen postat av tropfrogVälkommen tilll ciklid.se. Om du fortsätter här kommer jag aldrig att glömma ditt första inlkägg . Det gäller att lägga ribban från början.
MVH
Magnus
Tack så mycket.
När man börjar placera en av dem bästa tjeckiska ölet i USA ,då måste man reagera.[:-)]
mvh
RomanKommentar
-
Roman,
helt enig. En del saker måste man verkligen säga ifrån om!! Kolla bara hur det gick med Budweiser... *suck*
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar