Får inhemska lokala odlare det stöd dom borde få?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jullen
    Användare
    • March 2005
    • 628

    #16
    Just det va dum jag är!
    Tänkte inte på att du bor i lund.
    Jaja hoppas du hittar nån annan tunna då.

    mvh ville
    mvh ville.

    375 L Malawi
    585 L Malawi
    54 L Johanniyngel
    25 L OB rödzebrayngel

    Kommentar

    • olof
      Användare
      • April 2002
      • 1823

      #17
      Hej!

      Bra plastpallkar finns innom tex jordbruk eller livsmedelsindustri. Bönder eller lantmännen kan kanske vara idee att ringa?

      Mvh

      olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

        #18
        Tänk vad vissa trådar far iväg...

        Kommentar

        • Fredrik H.
          Användare
          • April 2002
          • 1884

          #19
          Med anledning av Jannes påpekan om att fisken växer lika bra i 85 liter som större så flyter en av mina gamla obesvarade frågor åter till ytan.

          Vad är det egentligen som gör att fiskarna växer fortare vid täta vattenbyten? Hur kommer det sig att det är så?

          Jag har fått som svar allt ifrån att fisk som trängs utsöndrar sekret som hämmar tillväxten, till att fisken såklart mår bättre och därför växer bättre. Jag tycker emellertid att det är märkligt att en fisk i ett 80 liters kar men vattenbyten var tredje dag växer fortare än en i ett lika stort kar med vattenbyten var tionde dag trots att exakt samma mängd föda passerar genom dem.
          Fredrik H.
          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
          www.cichlidgallery.org
          www.tropheini.com

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

            #20
            Om man läser Jay F Hemdals bok "Aquarium fish breeding" så kan man läsa om en studie där resultatet visar att en dominat fisk (i detta fallet diskus)kemiskt/hormonellt kan mobba ut svagare individer.
            Har sökt denna studie på nätet men har tyvärr inte hittat den.
            Men det skulle ju kunna vara en förklaring dvs genom täta vattenbyten tar man bort detta problem.
            Och det skulle ju också delvis kunna rimma med vad du hört Fredrik
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #21
              Jonas...detta är kanske inte direkt det du letar efter, men...hmm...

              Hoppsan, den här sidan är försvunnen. Klicka gärna dig vidare till något annat!

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • February 2003
                • 2533

                #22
                Stefan: Här finns enlänk till Mpimbwes zoon, på några bilder under "lokalerna" ser man en stor vit plast tunna som är 1*1*1 meter, det är en sådan jag menar.
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • olof
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1823

                  #23
                  Hej!

                  Det är ett sådant pallkar jag menar också. Måtten är 120x80 (standard euro pall) och höjden kan nog variera lite.
                  De flesta flytande kemikalier levereras i den här typen av kar och de är tex väldigt vanliga innom jordbruket.
                  När jag jobbade i fiskindustri hade vi massor av sånna kar som visas längst ner på denna sida:



                  De är nog ännu bättre men jag har inte sett dem någon annan stans.

                  Mvh

                  olof

                  http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...