Då har man varit med om det oxå..!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • March 2004
    • 207

    Då har man varit med om det oxå..!

    JAAAHAP! nu har man blivit en av dem som vart med om att akvariet gått sönder. Det ÄR faktiskt sådär jobbigt som man tänkte sig i sina mardrömmar innan.

    ca 100 L gissar vi fastnat i isoleringen i rummet. Slangade ut Ca 100 och sista 100 stannade kvar när trycket lättade.

    Nu väntar en renovering för rummet...[B)]

    Alltså ett tips..har REÄLA stativ. inget som ger efter i mitten för då dröjer d ett tag sen läcker det! Nu har det tagit många år för detta kar att ge upp men ändå. Den glada nyheten är ju faktiskt att med en ny RAK grund och nån silikonsträng på insidan ska detta kar nog fungera fint igen, men vem orka tänka på det nu..

    Enda grejen nu är att jag har ca 15 firrar värde ca 900 gåendes i ett 60 L kar..hehe, lite komiskt, men dom lever iaf och om nån vecka badar dom i ett 700L faktiskt!

    Något jag tycker är lite konstigt är ändå att medans de är i mitt lilla ygelkar på 60L har alla firrar kommit jätte bra överens, färgat ut OCH TOM börjat leka lite...fattar inget!!
    Enda grejen jag gjort är att sätta dit min 1200L/H pump för att hålla den igång medans det stora står tomt, så de har REÄLT med ström i den lilla burken.

    Bara lite nyheter och tankar från mig såhär efter en "katastrof" i hemmet..

    MVH// Tobbe

  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    #2
    Ahh, shit nu kommer jag att få mardrömmar igen...
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------

    Kommentar

    • Styrsö
      Användare
      • November 2004
      • 343

      #3
      huha- jag har 3m^3 på andra våningen. Jag vågar knappt tänka på läckage...
      hoppas det inte blev förmycket skador på huset.

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Uha... *ryser* jag måste säga att det var ju rätt dag att berätta om detta.. Fredagen den 13!!! [] man kan ju få mardrömmar för mindre....
        Hoppas att det löser sig till det bättre...men det verkade som att du hade en bra lösning på g.
        Kul att dom trivs i den lilla burken... Måste var kul att trängas. :-D

        Kommentar

        • Buckshot
          Användare
          • April 2002
          • 244

          #5
          Nämn inte ordet läckage, jag får svettningar.
          Jag har aldrig haft det men OM.......[:0]
          Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • June 2004
            • 1314

            #6
            Jag har ett 375 liters på andra våningen och det är lite otrevligt faktiskt. Om det spricker kommer det bli vatten över hela huset.

            Av den anledningen planerar jag att skaffa ett rätt stort hörnakvarium i vardagsrummet på bottenplan.

            Ekonomin tillåter dock inga sådana saker på ett tag.
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            • tli0817
              Användare
              • March 2004
              • 207

              #7
              Det låter bra, man borde ändå tänka på sådana saker faktiskt, kanske inte det man brukar göra direkt man skaffar ett akvarium!

              Kommentar

              Arbetssätt...