Diskus i sällskapskar, några frågor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ixxe
    Användare
    • February 2005
    • 234

Tror han menar att det går åt mer mat o vatten..
    Yngel bör man så ofta som möjligt om dom ska växa vetigt.
    Det blir en enorm belastning för vattnet vilket innebär täta vattenbyten.
    http://ixxe.se

Kommentar

• Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

Jo, jag förstår bara inte kopplingen till sällskapsakvarium och varför det skulle vara dyrare att låta ungdiskusar växa upp där istället för ett eget kar. Det handlar ju heller inte om yngel när fiskarna är 5-7 cm, även om de är långt ifrån könsmogna.

"Sällskapsakvarium" kanske är fel benämning på karet för övrigt, det är ingen fiskmixsoppa vi pratar om.

Kommentar

• Leopoldi
        Användare
        • February 2004
        • 1082

Nej min koppling är att dom blir sjuka och dör tidigare. Men om man vill försöka skulle jag kombinera med skalarer och mindre tetror. Koppla ett UVC och byta mycket vatten. Men det är jag. Det finns säkert fler sätt....

Kommentar

• Hasse_H
          Användare
          • April 2002
          • 1081

Ok, tack för förtydligandet. Hursomhelst håller jag just nu på att koppa in fyra stycken Pigeon Blood x Red Turquoise. Ska göra mitt bästa efter de förutsättningar som gäller här så får vi se om det finns flera sätt att få det att fungera eller om jag får sätta upp detta på listan över misslyckanden i livet.

Kommentar

• Leopoldi
            Användare
            • February 2004
            • 1082

Nej för sjutton det KAN gå......

Kommentar

• discusred
              Användare
              • June 2004
              • 851

Klart det går!
              Mitt förra 720 gick discusar i tio år i sällskapkar utan problem. En gång i veckan bytte jag vatten och rengjorde ytterfiltret en gång om året, inget mer.

Kommentar

Arbetssätt...