Fick hem min JBL Cristal Profi 250 idag från tyskland.. startade upp den och jag är faktisk jätte nöjd med den.
Den är väldigt tyst ger nästa inget ljud ifrån sig alls, om man vill höra den måste man nog låta örat vara vilande på själva filtret för att höra något... så bra är den.
Den kom med allt som behövdes för att driva igång den allt slangar och rör är i svart/mörk brun, själv tycker jag att det är snyggare med mörkbrunna färgen bättre än grönt som man får med i Eheims packet.
Detta ingår:
* Svart/mörkbruna rör och slangar i diverse böjar mm.
* 2 enkelkranar för montering av slangarna till ytterfiltern med vattenstop, dvs man kan stänga av vattenflöde när man ta bort de från ytterfiltern. Mycke bra funktion för rengöring…
* 6 st sugfot
* 2 st strilrör
* En ”lilly pipe”
* insugningrör + sil
5 Filtermaterial som ingår, olika filter material är ju jättebra... bl. annat:
* JBL filterball, filter biobollar i botten
* JBL Cermec, keramikrör i första facken nedifrån
* JBL filterpad f15, 3 st filter skumplast
* JBL filterpad f35, 2st f15 + 1 st f 35 filter skumplast
* JBL filterpadvl, filter vadd
Filter materialen är indelad i olika korgar, mycket lätt att ta ut för byte lr rengöring
Har lagt upp lite bilder som ni kan se på: http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...389&gid=409829
filtervolymen är förvånadsvärt stort, vad sägs om 7 liter!!! 4 års garanti skadar väl inte heller hehe..
Allt detta för bara 69 euro + 17 euro i frakt!!! Dvs under 800kr!! Vad mer kan man begära???
Ska uppdatera recensionen efter när jag har använt den ett tag.. om några veckor lr så..
Mer ingående detaljer lr tekniska data kan ni läsa här:
Den är väldigt tyst ger nästa inget ljud ifrån sig alls, om man vill höra den måste man nog låta örat vara vilande på själva filtret för att höra något... så bra är den.
Den kom med allt som behövdes för att driva igång den allt slangar och rör är i svart/mörk brun, själv tycker jag att det är snyggare med mörkbrunna färgen bättre än grönt som man får med i Eheims packet.
Detta ingår:
* Svart/mörkbruna rör och slangar i diverse böjar mm.
* 2 enkelkranar för montering av slangarna till ytterfiltern med vattenstop, dvs man kan stänga av vattenflöde när man ta bort de från ytterfiltern. Mycke bra funktion för rengöring…
* 6 st sugfot
* 2 st strilrör
* En ”lilly pipe”
* insugningrör + sil
5 Filtermaterial som ingår, olika filter material är ju jättebra... bl. annat:
* JBL filterball, filter biobollar i botten
* JBL Cermec, keramikrör i första facken nedifrån
* JBL filterpad f15, 3 st filter skumplast
* JBL filterpad f35, 2st f15 + 1 st f 35 filter skumplast
* JBL filterpadvl, filter vadd
Filter materialen är indelad i olika korgar, mycket lätt att ta ut för byte lr rengöring
Har lagt upp lite bilder som ni kan se på: http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...389&gid=409829
filtervolymen är förvånadsvärt stort, vad sägs om 7 liter!!! 4 års garanti skadar väl inte heller hehe..
Allt detta för bara 69 euro + 17 euro i frakt!!! Dvs under 800kr!! Vad mer kan man begära???
Ska uppdatera recensionen efter när jag har använt den ett tag.. om några veckor lr så..
Mer ingående detaljer lr tekniska data kan ni läsa här:
Kommentar