Akvariehobbyn är verkligen en konstart!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

    Akvariehobbyn är verkligen en konstart!

    Hej!
    Jag tycker att vi akvarister är verkliga konstnärer,när man håller på med denna hobby så får man en stor vördnad för naturen.Får man sina fiskar till lek så tycker jag att det är ett konststycke i sig,att bygga upp olika biotop och artakvarier ställer också konstnärliga krav,nog för att jag är yrkesmusiker,men jag tycker att denna hobby också tillhör konsten,eller vad tycker ni?!
    bryggan
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • January 2003
    • 513

    #2
    hehe, Du grämer dig över din hobby eller? vad folk tycker, vilka vi är, hur vi är?
    tycker inte det är konst eller det är det för ögenen men tycker det är biologi. att det är vi som håller naturen och inte det motsatta

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

      #3
      Det är konst, kemi, biologi, zoologi och en massa annat på en och samma gång. Antar det är därför man aldrig tröttnar utan ständigt hittar nya vinklar på sin hobby.

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2004
        • 531

        #4
        Hej Mattias!
        Nej du,jag tycker faktiskt att vår hobby är en konstart,vi måste rätta oss efter naturen inte tvärtom.Mvh Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

          #5
          Nejdå det behöver vi inte! det går att blanda fiskar, växter, vatten hejj vilt och fiskar leker och mår bra MEN nöjjet med hobbyn är väl att man kan göra lite som man vill, slarva rätt mycket (som jag själl gör för tillfället med en afrikan, ett par asiater och ett par sydamerikaner i samma kar) men om man vill kan man dra det till sin spets och köra från det speciella flodkrönet i den lilla bifloden till den stora floden och BARA ha dom 3 arter som hittas där med den enda växt som växer där.

          Men charmen är vällatt man kan välja själv så både amatörer och proffsen kan ha lika kul med samma hobby.

          Alltid kul att ha en hobby där det inte finns något absolut rätt eller fel efter som då kan alla bidra.
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

            #6
            Annmari du som är så himla flink med nya trådar kan inte du bli en moderator på forumet.
            Christer
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • October 2004
              • 531

              #7
              Hej!
              Nej Christer det överlåter jag åt dig,det är för avancerat för mig:Mvh Ann-Mari
              bryggan

              Kommentar

              Arbetssätt...