Blå Hummer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mcoist
    Användare
    • October 2003
    • 154

Blå Hummer

Hej någon som vet något om denna är snäll mot fiskarna jag har har malawi ciklider och malar?

Någon som vet hur stora dom blir behövs det gigantiskt akvarie har lite funderingar kring en blåhummer eler malawi krabba vilken är roligast?

1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712
  • guineapig
    Användare
    • September 2003
    • 72

Hej

Cherax quadro... har jag haft ett par och jag kan utifrån egen erfarenhet med säkerhet säga att de äter fisk...

En Synodontis Petricola, en Occellatus och en dvärggurami hann tyvärr bli "nattmacka" innan jag insåg mitt misstag och flyttade på dem

Daniel

Kommentar

• Mcoist
      Användare
      • October 2003
      • 154

Ok då hoppar jag nog över dom för tillfället kanske kommer det en dag då jag kan ha en sådan!!

Men malawi krabban då är den skyst mot fiskarna när dom såver
      1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

Kommentar

• guineapig
        Användare
        • September 2003
        • 72

Däremot så var de kul att observera i ett eget akvarie. Honan byggde sig ett "bo" som hon pyntade med vackra snäckskal som hon nogsamt valt ut. Efter ett tag så tröttnade hon på designen och bytte ut skalen mot andra som för stunden passade bättre i hennes nya inredningstankar ( hmm...känns bekant på nåt sätt...) Hanen förpassades till ett hörn i andra änden på karet och levde ett ganska tuktat liv tills han en dag fick nog och markerade var skåpet skulle stå...status qou upprätthölls tills honan tyvärr inte lyckades byta "klänning" utan fastnade i korsetten och lämnade hanen att kontemplera över talesättet "man saknar inte kon förrän båset är tomt"

Daniel

Kommentar

Arbetssätt...