Man kunde få fram en karta också.
Någon som känner till PeruAltum?
Kollaps
X
-
-
det jag trodde, fishbase funkar inte för mig, får upp sidan men kan sedan inte göra någon sökning utan att det ballar ur
Tack MatsMvh FredrikKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja
Har du fiskar som liknar dom på Schmidbilderna bör du försöka göra något åt rommen. Även om lekproblematiken är en del av tjusningen med skalarerna.Kommentar
-
jennypet, vad jag menade var att jag personligen bara är intresserad av föräldraregisserad odling men att jag i ditt fall skulle göra ett undantag om jag hade så snygga fiskar som upprepat misslyckas med föräldraskapet. Göra något åt rommen blir då alltså att ta bort rommen (inklusive substratet) och försöka driva upp ynglen artificiellt. Eftersom jag inte är intresserad av metoden kan jag inte råda dig närmare hur du ska gå till väga.Kommentar
-
men jag vet juh inte om de misslyckas eller om de misslyckas med att skydda rommen
därför jag vill prova i lekakvariumKommentar
-
Ser nu att jag läste ditt första inlägg lite för snabbt, du skulle ju fixa ett lekakvarium. Sorry. Det kanske blir av nu till sommaren om du får semester, sommarlov eller vad du behöver. Lycka till.Kommentar
-
Hej!
Jag var i kontakt med Jan Wester häromdagen,han sa att dom Perualtum har får in är otroligt snygga,inte ett dugg lika vanliga scalarer,enligt honom så är bland det snyggaste han sett på marknaden.Återstår ju bara och se.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Jag såg den förra kullen (som rök direkt) som gick i en burk bredvid dom vanliga (ändå "vanligare") skalarerna. Trots relativ liten storlek (på båda sorterna) så var det väldigt stor skillnad formmässigt.Kommentar
-
Dessa Perualtum är alltså inte VF utan odlade scalarer? Söker nämligen VF scalarer, gärna någon lite stiligare variant typ Red Shoulder. Någon som vet vart man kan få tag på det annars?Kommentar
-
Hej.
Har en fråga som kanske låter dum men har någon observerat att när scalarhanen blåser(fjädrar sig) upp sig för honan så frambringas ett smällande läte från gälarna,det är så högt att min hund som ligger i soffan 3 m. bort lysnnar.Har själv aldrig tidigare hört en scalar frambringa ljud.Kanske skall säga att det VF. Red Shulder.
MVH MatsKommentar
-
Japp, scalarer kan frambringa knäppande ljud med käkarna, när de imponerar på varandra.
MVH MickeMVH Micke
"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336Kommentar
-
Hej Micke.
Det låter jätte skojigt,smäller ganska högt.
MVH MatsKommentar
-
Själv tyckte jag inte att det var skojigt trodde nämligen att karet höll på att spricka, paniken var nära.(Puh)
mvh LennartKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av HannaB
Dessa Perualtum är alltså inte VF utan odlade scalarer? Söker nämligen VF scalarer, gärna någon lite stiligare variant typ Red Shoulder. Någon som vet vart man kan få tag på det annars?
MVH
MagnusKommentar
-
Tja, man upphör inte att förvånas, eller hur?
Roligt att det kommer in så mycket fina fiskar till Sverige. Fortfarande lite sugen på skalarer, men håller mig i skinnet. [:p]
Apropå P. scalare i Rio Orinoco, så är kopian från fishbase tagen från P. altum-beskrivningen. M a o: I Rio Orinoco finns, såvitt det nu är känt och spritt, endast P. altum.Kommentar
Kommentar