Mat till min Golden Nugget?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • January 2005
    • 1042

Mat till min Golden Nugget?

Jag har sedan en vecka en golden nugget som går i ett 222liters med rötter och en massa växter. Jag "övermatar" de andra fiskarna lite så att det blir mat på botten och jag lägger i en bit gurka med jämna mellanrum fast den verkar inte intresserad av något? Har inte sett den käka utan den sitter oftast på pumpen och tjurar... Tycker den är lite mager så jag vill gärna se att den får lite mat i sig! Vad matar ni era kinkiga malar med?

Mvh
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

citat:Ursprungligen skickat av blackened

Jag har sedan en vecka en golden nugget som går i ett 222liters med rötter och en massa växter. Jag "övermatar" de andra fiskarna lite så att det blir mat på botten och jag lägger i en bit gurka med jämna mellanrum fast den verkar inte intresserad av något? Har inte sett den käka utan den sitter oftast på pumpen och tjurar... Tycker den är lite mager så jag vill gärna se att den får lite mat i sig! Vad matar ni era kinkiga malar med?

Mvh
    Det är olika tror jag;de äter ju olika grejer i naturen.Jag försöker att ge/få mina -olika-malar,så mycket gemensamt,som möjligt.Detta för att inte behöva ha så mycket olika foder i arsenalen.Men..vissa av dem trilskas ju också.Trilskas de(detta gör de när de är nyinkommna eller i sämre hälsa/eller inte trivs) måste man hitta något som de vill ha.För en S.Am sugmal är räkmix värt att pröva! När du sedan fått i gång den,kan du försöka att variera med torrfoder. Om du ser att malen inte får tillgång till fodret,som är avsatt för den,föreslår jag en om- placering tills det den kommit igång igen.

Kommentar

• blackened
      Användare
      • January 2005
      • 1042

Ok! Ska testa med lite räkmix!

Kommentar

• chablis

Jag matar min Golden Nugget med sqasch och ibland även gurka,den äter det med god aptit!Jag ger även maltabletter av olika sorter men jag är osäker på om dn äter detta.
        Lycka till!

Kommentar

Arbetssätt...