If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej Christer
Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte mig.
Jeg har to gående, den ene med Mbuna og den anden med Rov/fritsvømmere.
De skal have et sted at gemme sig når de skifter skjold, der er de meget sårbare over for angreb fra Cichliderne.
Du skal fodre dem med tang eller lignende ellers stjæler Cichliderne maden.
De elsker røde myggelarver, kogt fisk, en gang imellem rejemix, men de spiser alt de kan få fat i, mine gider ikke røre rå fisk.
Mine har aldrig rørt en cichlide, kun når de stjæler deres mad.
I Danmark kommer de kun nogle få gange om året (så vidt jeg ved) 2 krabber i samme akv. vil "sikkert" slås til døden.
Han og hun krabben * hun krabben slår hannen ihjel efter "legen" hvis ikke han når at stikke af.
Krabben kravler i siliconen på akv. så det skal være helt tæt, min hunkrabbe er stukket af 2 gange (helt uforsvarligt at det kunne ske), men det var lige efter skjoldskiftet og hun klemte sig ud på ca.1cm. som jeg havde lavet til fodring af Cichliderne.
Men begge krabber giver det daglige smil.
Tack för länken, verkar vara ett kul och trevligt djur i Malawiburken. Dom kostade, om jag minns rätt 495:- Jag återkommer med butiken när jag själv bestämt mig, dom hade bara två stycken.
Hej Christer
Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte mig.
Jeg har to gående, den ene med Mbuna og den anden med Rov/fritsvømmere.
De skal have et sted at gemme sig når de skifter skjold, der er de meget sårbare over for angreb fra Cichliderne.
Du skal fodre dem med tang eller lignende ellers stjæler Cichliderne maden.
De elsker røde myggelarver, kogt fisk, en gang imellem rejemix, men de spiser alt de kan få fat i, mine gider ikke røre rå fisk.
Mine har aldrig rørt en cichlide, kun når de stjæler deres mad.
Jan, två frågor. Hur ofta, hur mycket matar du? Hur stort akvarium anser du att dom bör gå i för att komma till sin rätt?
Det mindste jeg har haft mine i, er 530 og 720 liter, men er der ikke for mange fisk er det nok muligt i 325 liter, hannen er i 530 liter med BTN moduler og han benytter hele akvariet til stor glæde for alle der kigger
De får en smule fisk o.s.v hver anden til tredie dag, men det er tydeligt at se på aktivitets niveauet om de er sultne, når de er sultne jager de fiskene, men krabberne er alt, alt for langsomme.
Jag har haft Malawikrabba i mitt 770 med Aulonocara, Copadochromis, protomelas och lite golden.
I början gick det bra, krabban fick skalad räka serverad med viss försiktigthet då klorna nyps [:p]
När han/hon blev 13-15 cm så började överraskningarna. På natten tog den ibland ruvande Aulonocara honor som är lugnare än den genomsnittliga malawin under ruvningsperioden. Det slutade med att jag sålde den.
Om du undviker Aulonocara så borde det gå bra!
Ett roligt alternativ annars i malawiburken som jag har goda erfarenheter av är Mastacembelus-ålen. Snygg, intressant och rör inte fiskarna.
Ett roligt alternativ annars i malawiburken som jag har goda erfarenheter av är Mastacembelus-ålen. Snygg, intressant och rör inte fiskarna.
Lycka till Björn H
Har inga Auloncaror så jag tror jag gör ett försök. Hur vanlig är ålen? Har sett den på bild men aldrig i verkligheten och till salu vad jag kan minnas.
Malawi ålarna är väldigt ovanlig,men dom hade dom i Danmark för ett tag sen så har du nära dit så..
Dom ålarna från tanganyika brukar dock vara lättare att få tag i,
Kommentar