Vilken jaktinstinkt på levandefoder!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

    Vilken jaktinstinkt på levandefoder!

    Hej!
    Var ute idag och fångade svartamygglarver,kom så hem tog en lite håv fångade upp ett gäng i håven,ni skulle se både Altum och diskus,vilken jakt i akvariet,fiskarna blev son tokiga efter fodret,inte en mygglarv hann undan.Vi åker till smultronstället för foder på Söndag igen.Vilken fröjd och se.Mvh Ann-Mari
    bryggan
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

    #2
    Det är ju kanon ! Att fånga sitt levandefoder själv, förstår att fiskarna uppskattar det.

    Ett litet tips i all välmening och inget ont menat (ännu), vad perfekt det hade varit att lägga detta inlägg i tråden som du redan skapat om att du ska ut och fånga levandefoder, då finns en röd tråd liksom, du ska ut o fånga och hur det gick i samma tråd. Tycker det är lite oartigt mot forumet och framtida användare att hela tiden skapa nya trådar och berätta om dina händelser, jag och säkert många andra tycker det är högintressant att läsa om dina förehavanden men för min del pajar det lite genom ditt sätt att utnyttja forumet.


    Mvh Jari

    Kommentar

    • daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

      #3
      Så här ser man ut när man svullat svarta mygglarver för första gången.

      Fisken är en liten Bujurquina moriorum på drygt en månad.
      mvh Daniel
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2004
        • 531

        #4
        Hej!
        Ska återigen ut i helgen och fånga foder,mitt smultronställe verkar ha överflöd av b.l.a.svartamygg.Mvh Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • October 2004
          • 531

          #5
          Hej!
          I morgon är det dags igen,ut i naturen och fånga 3 st 10 liters hinkar full med svartamygg larver,sedan hem och mata i ett flertal akvarier,mitt smultronställe ät mycket hemligt.Mvh Ann-Mari
          bryggan

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • October 2004
            • 531

            #6
            Hej!
            Med risk för och låta tjatig,jag hittade 4 st smultronställen,jag var vid två fick massor av svarta mygglarver.Mvh Ann-Mari
            bryggan

            Kommentar

            • davide
              Användare
              • December 2003
              • 335

              #7
              annmari, du borde skaffa dig en dagbok på nätet som alla kan läsa i.
              Så slipper du dessa trådar.
              MVH David
              www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

              Kommentar

              • imported_n/a
                Användare
                • October 2004
                • 531

                #8
                Hej!
                Davide,Jag håller väl mig till samma tråd nu eller?jag skriver ju om levande foder.Är det inte rätt tråd då?Mvh Ann-Mari
                bryggan

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

                  #9
                  Tycker det låter som poesi.
                  tycker det låter tråkigt med dagbok som ingen läser.
                  Christer
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • wofflan
                    NCS Medlem
                    • September 2003
                    • 660

                    #10
                    håller med chefen, det är ju det sådant här forumet är till för och nu när Annmari skriver i samma tråd är ju allt frid och fröjd!
                    Mvh Fredrik

                    Kommentar

                    • Centurion
                      Användare
                      • October 2003
                      • 210

                      #11
                      Det man kan irritera sig på är väl att det inte finns någon frågeställning, ingen fakta som tillför något eller likande... utan mer ett dagsboksinlägg i stil med "nu åt min fisk lite artemia, bara så ni vet". Men det är bara jag som tycker att det inte hör hemma i forumet och jag kan ju sluta läsa dessa trådar :-)
                      Ha en bra dag!
                      http://www.adelgren.se/akvarium/

                      Kommentar

                      • anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

                        #12
                        Jag blev i alla fall inspirerad, måste ta mig i kragen å ta en mygglarvsexpedition vid tillfälle!
                        Anders L

                        Kommentar

                        • mrgreed
                          Användare
                          • July 2002
                          • 494

                          #13
                          What about grodyngel?
                          Är dem fridlysta?
                          Anledningen till att jag frågar är att jag såg ett ställe där det var smockat med grodyngel det såg ut som vattnet kokade...

                          Mvh
                          Danne

                          Kommentar

                          • tropfrog
                            Användare
                            • July 2003
                            • 1828

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

                            What about grodyngel?
                            Är dem fridlysta?
                            Anledningen till att jag frågar är att jag såg ett ställe där det var smockat med grodyngel det såg ut som vattnet kokade...
                            Grodyngel är mycket riktigt fridlysta och därmed förbjudna att fånga, både som mat och som husdjur.


                            Angående dagboksliknande inlägg så har det varit uppe förr. Inte alla tycker om dem, men det finns inga regler som förbjuder dem. Om det är så att man ogillar dem och vill få bort dem så tror jag att en rätt väg att gå är via en motion till årsmötet. Jag kan ha fel med instanserna, men reglerna måste ändras om man vill ha bort dessa inlägg. Att gnälla på beteénden i forumet som inte förbjuds i forumreglerna skapar bara dålig stämmning.

                            Jag själv tycker att Annmaris dagboksinlägg är ganska så upplyftande, men jag önskar inte att fler börjar med dem, då skulle forumet bli outhärdligt.
                            MVH
                            Magnus

                            Kommentar

                            • fiend
                              Användare
                              • September 2003
                              • 272

                              #15
                              Hmm..

                              Om det nu ska tillåtas att man skriver "dagboksliknande" trådar, ska inte alla få göra det då? Tänk om fler börjar använda detta? Ska det då börjar spärras? Vilken "nivå" ska man lägga sig på? Varför ska i så fall bara vissa få starta sådana trådar? Och vilka blir det som får förtur i så fall? De som först startade dem?

                              Personlig åsikt:
                              Ta bort/avsluta alla dagbokstrådar och lägg dem i nån dagbok istället. Forum har jag för att diskutera, analysera, fråga, läsa intressanta saker kring frågeställningar.
                              Vill jag veta hur Pelles guppys mår på torsdag så letar jag åt sådant.
                              Scenariot blir att om "många" nu börjar använda detta med dagbokstrådar är att andra trådar hamnar i skymundan. T.ex på framsidan.

                              Men om man nu ska få ha dagbokstrådar så kan jag ju starta en tråd om att mina blåciklider nu har lekt, lagt rom och vaktar den intensivt, fastän de är blott 5 cm hehe.





                              Mvh Fredrik
                              http://www.fiend.nu - min egen sida
                              http://www.umea.akvarieforening.se - Umeå akvarieförening

                              Kommentar

                              Arbetssätt...