Ordförande har ordet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

Ordförande har ordet

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att skriva detta tidigare men bättre sent än aldrig.

Först vill jag tacka för förtroendet som gavs på årsmötet i Filipstad. Att få sitta i NCS styrelse är en ynnest i sig och att få förtroendet att vara ordförande är riktigt roligt. I vanlig ordning var det en fantastisk stämmohelg, denna gång även med ett välbesökt årsmöte som drog ut på tiden på grund av diskussioner och många punkter att behandla.

Den nyvalda styrelsen har nu dragit igång verksamheten och vi kommer att ha nästa styrelsemöte 21-22 maj. Styrelsen har fått fyra nya medlemmar som sprudlar av energi så någon möjlighet för oss andra att nicka till finns inte. Föreningen står inför en hel del stora utmaningar och vårt 40-års jubileum är snart här. Lyckligtvis är det så att det finns många NCS:are som vill vara med och driva föreningen framåt så styrelsen har möjlighet att få hjälp med såväl praktiska saker som kreativa idéer.

Jag vill avslutningsvis konstatera att det ser bra ut för NCS inför framtiden. Trots vår lilla speciella hobbynisch så är vi nästan 1100 medlemmar idag. Medlemsantalet har ju under åren gått upp och ner med undantaget för en stadig ökning de senaste åren. Medlemmarna i NCS bidrar idag som aldrig förr (?) med såväl artiklar som idéer och handfast hjälp. Tillsammans är jag övertygad om att vi kan göra CB och ciklid.se ännu bättre och därigenom befästa vår position som en av de bästa och stabilaste ideella föreningarna i Norden.

/Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

Under den gångna helgen har styrelsen träffats i Stockholm för sedvanligt styrelsemöte och övrigt föreningsarbete. Jag kan inte låta bli att delge er alla NCS:are där ute att det var en mkt givande helg.

En rad olika ärenden dryftades naturligtvis och jag kan avslöja att nu är förberedelserna för 40-års jubiléet i full gång. Har ni tankar och idéer kring jubileumsåret så tveka inte att höra av er till styrelsen. Styrelsen bestämde även att de närmaste åren öka föreningens insatser för att stärka det Nordiska inslaget. Redan vid föregående styrelsemöte bestämde vi att föreningen skall ha en officiell representant i vardera Norge, Finland och Danmark. Vår förhoppning är att på sikt kunna utöka medlemsantalet i de andra medlemsländerna och att på så vis knyta an till föreningens ursprungsidé. I samma anda har vi även dragit igång en del arbete för att se hur vi ska främja en av grundtankarna med föreningen, tanken om ett mer personligt utbyte av hobbyerfarenheter mellan ciklidister i Norden. Vi återkommer senare om detta.

Idag skall CB 2 anlända till de flesta av er. Jag vet att ni får en riktigt intressant lässtund och att er tidning kommer att vara vältummad när den efterlängtade 3:an dyker upp i höst.

/Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
      Användare
      • April 2002
      • 347

Som en del säkert märkt har jag inte varit delaktig här på cikid.se på länge. Anledningen är dessvärre sjukdom och jag kan idag inte säga när jag återkommer i föreningsverksamheten. NCS verksamhet fortsätter givetivs som vanligt ändå, men tills annat meddelas så är det Joakim som träder in som ordförande.

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

Arbetssätt...