pris?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • March 2004
    • 207

    pris?

    Nu håller jag på att bli klar med mitt stora akvarieprojekt! Har under hela denna termin haft en kurs på skolan där jag valt ett eget projekt att arbeta med, självklart valde jag att limma ett eget akvarium åt skolan! Jag fick ca 15 000 kr i bidrag=)

    Såhär efteråt så funderar jag på om de inte orkar med det och vill sälja det.( tänkte jag på innan oxå men menar priset) Om jag nu har ett 700 liter sprillansnytt kar med 10 mm tjockt glas, dubbla nya pumpar eheim 1200Liter per timme. doppvärmare, bakgrund till hela akvariet dålda pumpar, (specielbeställd sprillansny lysramp fyra lysör), doppvärmare, foderautomat...hum få se nu...algskrapa,håvar, ev fiskar osv=) Är 20 000 kr rimmilgt pris för en serriös köpare kanske??

    Vet ju när jag är klar vad vi laggt ut såklart.Vill ju ta ut så mycket som möjligt för arbetet oxå..men ändå inte ett oserriöst pris så undrar för jag vet som inte.
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Rent spontant tycker jag det låter vansinnigt dyrt, men jag är iofs van vid göteborgs-priser på akvarier och tillbehör.

    Tony Englund

    Kommentar

    • Mathias-D
      Styrelsemedlem
      • January 2003
      • 513

      #3
      Mycket saker man inte behöver kanske??
      20.000kr beg...ne, skulle inte tro det.

      fullfölja det du skulle göra på ett bra sätt istället

      Kommentar

      • tli0817
        Användare
        • March 2004
        • 207

        #4
        Jaja, såklart prio ett är att det står kvar här=) Men funderade bara vad man skulle kunna ta..sånnafall blir de väll sälja de lösa delarna för ungefär de man köpte in dem för då.

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

          #5
          ett tips: du får aldrig in de pengar du lagt på akvariet om du köpt allting nytt. Det är en grundregel. Man köper ju begagnat för att få det billigare än om man skulle köpt det nytt själv.

          Så behåll det akvariet på skolan för det låter som ett grymt snyggt akvarium!
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #6
            Generellt satt sa ar andrahandsvardet pa akvarier lagt. Samtidigt sa ar inte 20 000 helt orimligt. Beror lite pa vad det kostat i nytt, samt hur mycket arbete som lagts ner (arbete av hog klass). Man kan inte rakna med att fa tillbaka pengarna. Ibland ser man anonser dar folk forsoker fa tillbaka de mesta av pengarna och vill ha 15 000 for ett helt vanligt 250 l inklussive "allt". Personligen tror jag inte att de lyckas salja dessa men har egentligen ingen aning. Fiskar tycker jag personligen sanker vardet pa ett akvarium.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • reecord
              Användare
              • February 2004
              • 341

              #7
              8000kr låter mer rimligt om inte tillochmed lite för mycket?
              Sydamerika

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

                #8
                Med tanke på att man kan köpa 720-paket (md pumpar, ramper, värmare etc) för 4000-5000kr eller så (iofs utan bakgrund) så hade ju inte jag betalat 20.000kr.

                Det är tråkigt, men akvarier har otroligt låga andrahandsvärde. Inte så konstigt heller med riskerna som finns med att köpa begagnat.
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Nyllet90
                  Användare
                  • October 2004
                  • 1133

                  #9
                  20000 får man ju ett 2000 liter kar för!
                  Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                  Kommentar

                  • tli0817
                    Användare
                    • March 2004
                    • 207

                    #10
                    Tack jonas! ska jag göra, och det tror jag me=) ska försöka lägga ut några bilder när det är klart!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...