Ha,Ha,Vilken härlig hobby vi har!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • October 2004
    • 531

    Ha,Ha,Vilken härlig hobby vi har!!!!!

    Hej!
    Med risk för och låta tjatig men vilken känsla att få doppa ner armarna i akvariet känna doften av vatten i näsan,fiskar som stänker vatten i ansiktet på en,växter som doftar ljuvligt,yngel som är frisimmande,vilken känsla,eller vad tycker ni? låter jag tokig?Mvh Ann-Mari
    bryggan
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

    #2
    Jag håller med! Akvarievatten luktar gott! Fiskar är mitt liiiiv!![]
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

    Kommentar

    • Fenrir
      Användare
      • April 2005
      • 35

      #3
      Kanske kommer fiskar att bli mitt liv?

      Har alltid haft olika typer av akvarium hemma. När jag bodde hemma hos förläldrarna har vi nog haft akvarium sedan jag gick i lågstadiet... allt från sällskap till ciklidakvarium. Så här i efterhand har jag dock ingen större koll på exakt vad för typ av ciklider, men jag tror knappas det var "biotop-riktigt" någongång

      Nu kör de med en öppet akvarium som kan ses som någon form av inne-damm. Upphöjd på den befintliga benställningen till ett 500L. 50% vatten 50% växter. I vattnet simmar slöjstjärtarna

      Känner därför att akvariet alltid funnits med mig, även om det ibland "bara varit där".... Nu så här 3-4 år senare när man lämnat boet känner man att det är något som fattas.... Till hösten blir kanske livet fulltagligt igen

      Kommentar

      • Midas_Tom
        Användare
        • March 2005
        • 809

        #4
        Vad roligt fenrir! själv så fick jag och min storasyster ett akvarium när vi var mindre ett 112L i julklapp då! i det hade vi från början en eldstjärt som hette "haj-haj" och en praktbotia som hette "rajan" sen dess har det väll varit lite si och så fisk har dött köpt in ny dött,, ungifär så men nu för ca 2 år tillbaka så har ciklid intresset riktigt kommit!! och nu är det midas på gång..

        //tom
        //tom

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

        Kommentar

        • Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av annmari

          Hej!
          Med risk för och låta tjatig men vilken känsla att få doppa ner armarna i akvariet känna doften av vatten i näsan,fiskar som stänker vatten i ansiktet på en,växter som doftar ljuvligt,yngel som är frisimmande,vilken känsla,eller vad tycker ni? låter jag tokig?Mvh Ann-Mari





          []

          Kommentar

          • Nyllet90
            Användare
            • October 2004
            • 1133

            #6
            trevligt med lite berättelser om hur folk kom i kontat med hobby och så..

            För men började det för ca 5 år sedan när jag fick ett litet 30 liters kar av min mammas jobbarkompis och jag hade där dom vanliga fiskarna. Guldfisk, neontetror, guppy m.m jag fick sedan för ca 3,5 år sedan ett 60 liters kar och har haft ungeför samma tråkiga blandning ända tills jag såg NCS hemsidan Och har nu hängt här i ett halv år. Och i sommar blir det dags för ett 375 liters kar med malawi! Golden, Röd zebra, Cyrtocara moorii och nån annan art.
            Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

            Kommentar

            • jullen
              Användare
              • March 2005
              • 628

              #7
              FISKAR ÄR BÄÄÄST!!


              mvh ville
              mvh ville.

              375 L Malawi
              585 L Malawi
              54 L Johanniyngel
              25 L OB rödzebrayngel

              Kommentar

              • Chicke
                Användare
                • May 2004
                • 497

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av annmari

                Hej!
                Med risk för och låta tjatig men vilken känsla att få doppa ner armarna i akvariet känna doften av vatten i näsan,fiskar som stänker vatten i ansiktet på en,växter som doftar ljuvligt,yngel som är frisimmande,vilken känsla,eller vad tycker ni? låter jag tokig?Mvh Ann-Mari
                Jo jag tycker det låter rätt tokigt...

                Kommentar

                Arbetssätt...