Då diskusarna i ett par dagar hade ätit lite dåligt var jag till akvarieaffären och pratade med den som jag hade köpt fisken av. Med gemensamma krafter kom vi fram till att det kunde vara fråga om inälvsparasiter som förorsakade detta. Botemedlet var ett grönt pulver som skulle ges varannan dag, tre gånger i följd. Han visste inte riktigt vad detta innehöll för något ämne. Efter 2 gånger har diskusarna börjat äta normalt igen, men är det någon som vet vad jag kan ha gett. Det är ett pulver som blir klart grönt då det blandas med vatten. Det känns lite olustigt att inte veta. Vet någon?
grönt pulver
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Många mediciner missfärgar vattnet , vad det var för pulver som du tillsatte får du säkerligen bäst svar från affären.
Om det rörde sig om tarmparasiter (t.ex. flagelaten Hexamita) kan det varit ett pulver som innehåller Metronidazol som den verksamma substansen.
DavidDavid -
Nej det blev inte och är inte någon missfärgning av vattnet i akvariet utan det blev grönt i dricksglaset då jag blandade ut pulvret med vatten. Jag frågade naturligtvis i affären men den som sålde detta visste inte och det är ju därför denna inlaga skrevs!!
Kommentar
Kommentar