Vilka Malawis får Er att höja på ögonbrynen och känna Er avundsjuka?
Malawis som får en att säga "WOW"?
Kollaps
X
-
Malawis som får en att säga "WOW"?
375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaTaggar: Ingen -
Hmm.. för mej så höjer jag inte ögonbrynen för någon nästan inte längre iaf..
Men när ja gillade malawi som mest så var det L. golden, rödzebra johanni, och kalingono har jag också alltig gillat!
//tom -
Fossorochromis rostratus, Nimbochromis fuscotaeniatus, Tyrannochromis macrostoma, Aristochromis christyi är fyra arter som får mig att höja ögobrynen =)Kommentar
-
För min del så kan det vara allt ifrån vackra lite ovanligare mbunas till stora utfärgade monster-haplisar. Framförallt så handlar det om ovanligt vackra exemplar av en art. Även rödzebra kan göra mej lite "avis" när det handlar om extremt röda honor.
Annars är ju en välvuxen MC-hane av tex Labeotropheus fulleborni alfrig fel =)
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Den absolut vackraste Mbunan i mitt tycke alla kategorier Är Metriaclima Zebra från Katale-ön i nv delen av sjön.Tyvärr inte så vanlig nuförti`n.Far min har en hanne kvar från mig men han har lekt ihjäl alla honor(går i 300 l). Varje gång man är där på besök blir det ett ljudligt "Wow",och man blir sugen på Malawis igen!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Mina favoritciklider från malawisjön är fuelleborni,demasoni och rödzebra.
När man ser ett praktexemplar av dessa arter säger man ju:WOOOOWWW=)
mvh villemvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
-
Jepp håller med er att de olika Metriaclima Zebra är otroligt vackra! Favoriterna är Metriaclima Zebra Maisoni Reef och M Zebra Masinje, speciellt då min egna Marmelade cat =)
Kommentar
-
Tropheops är coola! som chilumba och crocodile rockTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Tack för all inspiration.Kul att läsa att Ni uppskattar "fina exemplar" och inte bara så ovanliga fiskar som möjligt.Bokade en trippel Golden i helgen.J-ligt snygga och hannen visste inte till sig hur han skulle fjäska för brudarna.Känns mycket spännande att ge sig in i Malawivärlden efter år av läraktigt harvande i "Sydamerika".Får hem ett sprillans 375 nu i veckan.Himla skön känsla att kunna unna sig ett nyt kar för en gångs skull.Nja,det är mina arbetskamrater och släktingar som unnat mig.Dom skramlade till min 40-års present(fick man det sagt också).Fortsätt ösa inspiration över mig........375L Malawi
112L Tanganyika
90L Tanganyikayngel
45L TanganyikaKommentar
-
Då får man säga grattis me =)
En blandning av Moorii och Venustus faller fint i mina ögon =)
Tagen med världens sämsta kamera:
Annars är mina favoriter:
Dimidiochromis compressiceps ögonätare
och
Placidochromis sp. phenochilus tanzania
Kommentar
-
Jadu, nåra favoriter är ju helt klart:
Copadichromis sp. "mloto fluorescent"
Cyrtocara moorii
Placidochromis sp. "phenochilus tanzania"
Tropheops tropheops, Crocodile RocksKommentar
-
En vuxen Dimidiochromis compressiceps-hane i lekdräkt är en oerhört imponerande syn.
2 MB filmsnutt:
Kommentar
-
riktigt snygg hanne där Fredrik!
Och grattis till dej small!
//tomKommentar
-
Protomelas sp. steveni taiwan "taiwan red"
De flesta Labeotropheus trewavasae
Riktigt snygga Golden
Fullfärgande cynotilapia afra R/t chewere
Aulonocara, många att välja på. Svårt att välja en favorit./Jonas