50! Perfa, det var 25 de tva gangerna de hade frisimmande hos mig, dvs. tre kockar = dubbelt sa bra gryta
FREDAGSTRÅD!
Kollaps
X
-
-
Nja,de lägger omkr. 500ägg,så femtio är nog inget superresultat.Men första leken möglade 99%,så en förbättring är det ju.Har du också
haft problem med möglande ägg?Kommentar
-
De har lagt lite undamskymt och jag har inte sett om äggen möglat eller inte kläckts (färgen på äggen samt stället de lagt på har gjort att jag inte kunnat se om de vitnat eller utvecklats). alla har försvunnit samtidigt och sedan har det dykt upp 25 yngel. Jag har uppfattat det som 150 ägg, så det kanske bara är fler. Jag micklade inte med vattnet men det gör ni va? Har för mig att Jon skrev att ni sänkt pH.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
-
Önskar alla forumbesökare en trevlig helg samtidigt som jag packar ner de sista pinalerna inan jag åker till hultsfred och den tredje upplagan av gates of metal.
Rock On!
||||Kommentar
-
Lemmy fick kicken fr Hawkwind när de var på nordamerika-turne `74.Han togs i tullen på väg in i Kanada med ett vitt pulver som tullen trodder var kokain men var i själva verket meta-anfetamin (på den tiden lagligt) ochdet var droppen för Captain Brock.Hawkwind var/är (?) ett syraband och lemmy var ju som bekant mer inne på speed (läs texten t motörhead,speedfreek osv).
Efter kicken drog han hem t london och startade Motörhead tillsammans med Larry Wallis (Pink Faries ect). Motörheads Lost Johnny,Watcher & Motörhead e gamla HW-låtar som Motörhead gav mer "driv" i!
Rekomenderar Lemmys självbiografi "White line fever" (hahaha) ,där står det mesta om snubben......"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Hawkwind "space ritual" -73 e bästa liveplattan genom tiderna!
Enda gången de spelar "master of the universe" i ett snabbt schysst tempo i de utgivningar jag hört. Dessutom kul med en liveplatta där basisten är "lead guitar"!
Och ja.. Lemmys memoarer e god underhållning
Lemmys baslir fick mig att köpa en svart Rickenbacker-bas på 70-talet, önskar jag hade haft den kvar bara... snyft!
Låtarna Lemmy skrev ensam... måste vara Silverbullet å The Watcher va?
Anders LKommentar
-
"Silverbullet" vet jag inget om.E det en HW-låt? Men Motörhead skrev han själv. WH återutgav den som singel (med Valium 10 på b-sidan)UTAN Lemmy`s vetskap & med gitarrsolo istället för fiol.Detta gorde lemmy helt tokig ,tydligen.
Håller med dig om "Master..." ,hela plattan e ju stenhård!
Undrar hur det hade låtit om Jimi Hendrix börjat med Hawkwind,fresten.Det var ju nära att han gjorde det!
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Eh,kollade igenom alla HW-plattor (mp3r iofs) men hittade ingen "Silverbullet" ,Kan det va "Silvermachine" du menar? Men det e en Brock-låt,tror jag.
På Motörheads Ace of Spades-dvd snackas det lite HW-historia också samt en j-a massa strunt!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ikväll blir det bira på Sundström/Demian-gig i Trosa!! o)("Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av ozric
Rekomenderar Lemmys självbiografi "White line fever" (hahaha) ,där står det mesta om snubben......Kommentar
-
Kommentar
-
Ingen denna Fredag kväll som vill göra en liten road trip? Ska upp till Andreas i K-stad och handla lite fisk, hade jag bara fått tillbaka k-kortet hade jag redan vart på väg. Givetvis står jag för full tank =P4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
Jaha,,, Då va det fredag igen. Vadgör nu Gubbar och Gummor?http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473Kommentar
Kommentar