FREDAGSTRÅD!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

Fanns goda ämnen redan på min tid. Franska Faust eller tyska Scorpions o sedan Hawkinds (säkert felstavat)
    De var krautrock det. Tyvärr bortglömda idag (tror jag)
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

Kommentar

• Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

Näe Jonas, inget klagomål alls när det gäller children of bodom på den gamla goda tiden med something wild och hatebreeder.. amon amarth är ju en av få svenska band som fungerar och norrbaggarna i dimmu borgir fungerar bra i radio .. Men, om man spelar musik för mbunas får jag nog rekommendera Carnal Forge eller Nasum (åsså Motörhead förståss)
      Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

Kaj.P: Scorpions och Hawkwind har ju spelat på Sweden rock festival för inte så länge sedan så de känner man till.

Förresen, tror ni att fiskar skulle kunna bli hörselskadade eller nå't om man drog igång för fullt på stereon? Jag vet redan att Tropheus moorii kiku inte gillar in flames på hög volym, de låg på bottnen av akvariet och vart skitskraja. varje bas-puls så blev det panik. Tror ni att det gäller alla fiskar, bas-pulsar är inget för ciklider eller?
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

citat:Tror ni att det gäller alla fiskar, bas-pulsar är inget för ciklider eller?
          Jag har en hypotes om att djupet som firrarna kommer fran spelar in. Jag hade ett gang tanganyikor som Julidochromis och Lamprologus multifasciatus tillsammans med aracyprichromis nigripinnis. Nar jag matade med Artemia och annat smatt sa stangde jag av filtret. Ingen av firrarna reagerade nar jag slog pa det igen forutom P. nigripinnis som tog ett decimeterskutt frammat. Det sag ratt kul ut med 25 firrar som samtidigt skuttade till. Dessa kommer fran djupt vatten dar det troligen ar valdigt tyst, medan de andra kommer fran grundare vatten (tror jag) dar det later en hel del, vilket alla som snorklat kan intyga.

Vilket djup lever Tropheus moorii kiku pa?
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

"Hawkinds (säkert felstavat)" -Jepp bandet heter HAWKWIND och bildades i slutet av sextiotalet. Psykadelisk 70-tals hårdrock ,som
            stundtals är helt ok! Dave Brock(org.sångare & gitarrist)framträdde ,senast i Sv.på Sweden-rock 04.
            "Flying is trying is dying"

Kommentar

• Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

Fick inte Lemmy sparken fran Hawkwind for att han rokte pa?

Sedan kommer inte Faust fran Frankrike utan Tyskland, eller finns det en Fransk grupp ocksa? Nu nar nagon skriver "kraut" sa maste jag ju rabbla Can, Amon Duul II (I har jag faktiskt inte hort, men de ska vara bra de ocksa), Kraftwerk (japp), och Tangerine Dream (japp igen).
              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Jonas E
                Användare
                • February 2003
                • 2533

Ola: Tropheus lever ju mellan 1-15meter beroende på art men jag skulle väl gissa mellan 1-5 meter.
                /Jonas

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

Ola: Tropheus lever ju mellan 1-15meter beroende på art men jag skulle väl gissa mellan 1-5 meter.
                  Det ar val inte alltid sant? Jag ar ingen troffeexpert men enligt t ex Tanganyika cichlids in their natural habitat finns t ex T. brichardi aven finns pa 10 -28 meters djup. Lever inte dubbar djupare an moori foresten? Fast nu menade jag egentligen inte dina troffar utan var mer generell dvs. troffar borde palla en massa ljud battre an frontosor od eftersom att de lever grunt (kakar alger).
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

okej, när jag bara gissade lite.......kollade inte upp faktan riktigt. men de flesta lever i de övre tio meterna. Dock är det de undatryckta arterna som lever på djupare vatten, t.ex. duboisi.
                    /Jonas

Kommentar

• Mr.Fish
                      Användare
                      • May 2004
                      • 1403

"Fick inte Lemmy sparken fran Hawkwind for att han rokte pa?"
                      Vet ej men det låter inte troligt,då Dave och gänget själva gick hårt på tunga droger.Kanske han fick sparken för att han knarkade för lätt,he,he..Jag hörde en interviju med Lemmy(som jag faktiskt träffat vid ett flertal tillfällen genom åren)och han blev frågad om tiden
                      med Hawkwind:Lemmy skrev två låtar? och var med på fyra studio-plattor ,men han fick tydligen aldrig veta att han var med i bandet.

Kommentar

• Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

Citat från Bonniers Rocklexikon: "Lemmy blev sparkad från Hawkwind 74, då han under en turne blev arrestrerad för narkotikainnehav"

Det är en kick att ha rätt i navelskåderifrågor (fast det dräller av fel i lexikonet förstås [xx(])
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

Sedan så är ju inte det här en tråd som ska följas slaviskt utifrån titeln så MrFish: Hur mår "mina" fiskar?
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

"Dina" gamla fiskar mår fin,fint. Ae.patrickin behöver man inte oroa sig för artens framtid,då de leker i en 2-3v. cykel.
                            C.menezezin hadde vi(Jon,Mats&jag) lek på,men denna gång tog svampen
                            nästan alla ägg.Honan hadde ett sår ovan ögat,som Jon ville
                            lindra med lite salt.Resultatet blev att de lekte...
                            Ögat är bra nu och det känns som de är på G igen.

Kommentar

• skorpio
                              Användare
                              • October 2004
                              • 244

Nedräkningen har börjat......6 timmar o e' kvart kvar...sen gäller denna tråd boy's and girl's........Moss......[8D]

Kommentar

• Mr.Fish
                                Användare
                                • May 2004
                                • 1403

"Nedräkningen har börjat......6 timmar o e' kvart kvar...sen gäller denna tråd boy's and girl's........Moss......"
                                Que?, har man missat nåt skorpio? Till Ola.S: Vi har nu omkr 50st nykläckta C.menezezi!

Kommentar

Arbetssätt...