Biltemapump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • June 2003
    • 456

    Biltemapump


    Biltema säljer ett par olika hyfsat billiga pumpar.

    Jag funderar på att köpa två stycken http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=89295

    Men hur funkar det tror ni? Dom kanske inte klarar den kontinuerliga driften så bra? Men som cirkulationspump tycker jag inte att belastningen borde bli så stor på dem ändå. Dom är ju gjora för en sughöjd på 10 meter och en tryckhöjd på betydligt mer än så.

    Någon som testat kanske?
  • Gäst

    #2
    dom låter högt och klarar inte vara igång så länge, säger vissa. jag har inte testat själv.

    Kommentar

    • Wallbreaker

      #3
      Inte för att jag kan så mycket om pumpar, men det låter otroligt dyrt att driva ett akvarium/damm med en pump som drar 744,5 watt och ger 3600l/h och som dessutom låter väldigt mycket, jag har egen brunn och hydrofor = samma typ av pump som den i min källare för dricksvatten den går väl igenomsnitt 10min/dygn totalt. Satsa lite mer pengar och få en pump som inte drar så mycket ström, går tyst och är gjord för att gå kontinuerligt.

      Kommentar

      • MickeA
        Användare
        • June 2003
        • 456

        #4
        Oj, jag missade wattalet. 750W verkar onödigt mycket.. Måste ju finnas bättre i så fall. Får leta vidare. Tack.

        Kommentar

        • MickeA
          Användare
          • June 2003
          • 456

          #5
          Oj oj. Någon tusenlapp extra till biltemapumpen så får man ju en deltecpump med mycket högre kapacitet som går ljudlöst och drar bara 60W! Smidigt!

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • July 2003
            • 1828

            #6
            Har du hittat deltec priser på nätet?

            Kommentar

            • MickeA
              Användare
              • June 2003
              • 456

              #7
              Akvarielagunen säljer dem och har priser.

              Kommentar

              Arbetssätt...