Tävling

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anettea
    Användare
    • August 2004
    • 75

Tävling

Jag kan tyvärr inte dela ut något pris men......
    Vem har störst ancistrus? Ange längd och eventuell ålder, bifoga gärna bild också. (Endast ärliga svar)
    Anette
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Haha, vilken fråga! De har ju en maxlängd och jag kan tänka mig att många har så långa Har man en ancistrus som är längre än 15cm har man matat alldelles för mycket och det är inget som är värt att få ett pris för.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

min gamle hanne (svarten) är väl runt 15cm skulle jag tro, fet som en gris och bossar rundor i 720:et. Men svävalger kan han såklart inte käka upp, så nu ser jag inte honom längre (eller någon annan fisk för den delen). Hursomhelst så har han några år på nacken, ska tala med han jag bytade till mig den av.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

Men åldersrekordet är jag lite nyfiken på. Hade en hona som dog för nåt år sen ,hade haft den själv i 10-12 år (om inte mer...) och den var fullvuxen när jag fick den.Sista halvåret tynade den bara bort fast den hade en massa gott i karet.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• olof
          Användare
          • April 2002
          • 1823

Hej!

Gäller det bara "vanlig" ancistrus eller får alla arter delta?

Mvh

olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• anettea
            Användare
            • August 2004
            • 75

Alla arter får givetvis vara med. Ange då även art när ni svarar.
            Mvh
            Anette

Kommentar

• ixxe
              Användare
              • February 2005
              • 234

Hade en Liposarcus pardalis som blev lite elak mot mina diskus på senare år så den bor hos en kompis nu. Konstig mal, ser ut som om den har gråstarr eller nåt (ögonen e vitaktiga/grumliga) men den ser aldeles utmärkt . Ca 20cm lång o runt 15år gammal, men den kan vara äldre då den var fulluxen när jag fick den.
              http://ixxe.se

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Jag har en vitprickig svart sak pa 20 cm.

Zaphi, har inte malawina gatt dig over huvudet nu? Gamla sugmalar bara vaxer och vaxer och vaxer om den gar i ett tillrackligt stort akvarium sa jag tycker definitivt att en storvuxen ar vard ett pris - det visar att man har tagit hand om den ordentligt. Personligen sa tror jag att en 20-aring kan vara langre an 15. Tror min gamling var runt 15 (det vitprickiga kraket hade ihjal henne). Gibbecepstypen som folk tror ar Hypostomus plecostomus har man ju sett exemplar pa narmare metern av.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...