Det blev Trimacs tillslut. 5 st 6-centimeters.
Fisksammansättning, del 101
Kollaps
X
-
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Se till å få size på dom!
Är det fisk som gäller - eller kan man fuska med pellets och räkmix?Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
pellets i massor... de är inga fulländade rovfiskar direkt
Jag har ett par frågor, Anli. Du är ju Trimacs-majstro säger ju skvallret. Ställer frågorna på denna tråd istället för Trimacs-tråden. (lathet - orkar inte öppna den långa tråden igen..)
När blir de könsmogna? Tänkte få ett par och sen göra mig av med resten.
Hur ser man skillnad på hane och hona på ett tidigt stadium? storlek? färgteckning?
Vilka pellets är det som folk (du) använder?
/johanKommentar
-
Könsmogna verkar de bli tidigt... min hona var ju löjligt liten som du har sett, typ 10 cm. Förresten har du några honor (mörk fläck i ryggfenan: http://www.lindersson.se/images/Akva...la1_050228.jpg )?
Jag kör med Hikari gold... den stora koi-varianten just nu då den blir billigast. Annars blir väl ciklidvarianten i någon mindre size mer lagom för dig just nu. Sen äter de ju det mesta... lite fryst torsk å sånt, det mesta helt enkelt. Men pellets har jag som grund!Anders LKommentar
-
mörk fläck på ryggfean, ja... lite svårt att se. kan finnas antydning hos en av dem. men jag menar ... hur stor är chansen att man fick 5 hanar?
De har ju inte färgat ut riktigt än så det kanske framkommer. Men som det ser ut nu så har ingen av dem någon tydliug markering på ryggfenan.Kommentar
-
Kul att du valde trimacs.
När jag köpte mina i Januari var de omkring i samma size, nu efter 4½ månad är de lekmogna och största hanen är över 15 cm.
Mvh AlexKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää
Kul att du valde trimacs.
När jag köpte mina i Januari var de omkring i samma size, nu efter 4½ månad är de lekmogna och största hanen är över 15 cm.
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar