Har problem med någon slags sjukdom i mitt 400 liters malawiakvarium. För ett tag sen så dog en av mina demasoni. Den låg på botten och flämtade och såg välldigt sjuk ut. Tillslut andades den knappt och jag bestämde mig för att avliva den. Ingen annan fisk verkade drabbad så jag avaktade. Gick rätt lång tid och jag pustade ut och trodde att det bara var en engångshändelse. Men igår la jag märke till en annan demasoni som såg allt annat än frisk ut. Den låg på botten och flämtade. Precis som den förra. Jag bestämde mig att avakta eftersom klockan var rätt mycket. Idag upptäckte jag att den var död. Nu ser jag att en annan har liknande symptom. Den håller sig nära botten (ibland ligger den på den) och rör sig inte särskilt mycket. Den har även blivit mycket mager och när jag matar dom så far den upp som dom andra, men den äter ingenting. Den har insjunken mage och dess avföring är trådaktig och genomskinlig. Är inte säker men det kan vara fler fiskar som är sjuka. Fast inte lika alvarligt ännu. En intressant grej är att det bara är demasoni som drabbats än. Dom andra är hur friska som hellst.
Invånarna är:
7 golden
2 Protomelas Stevani "taiwan reef"
7 Socolofi
2 ancistrus
Och numera 12 demasoni
Någon som vet vad det är för sjukdom och vad man ska göra åt den? Vill verkligen inte att dom ska dö!
//MVH Christian
Invånarna är:
7 golden
2 Protomelas Stevani "taiwan reef"
7 Socolofi
2 ancistrus
Och numera 12 demasoni
Någon som vet vad det är för sjukdom och vad man ska göra åt den? Vill verkligen inte att dom ska dö!
//MVH Christian
Kommentar