If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det har visat sig att CA inte var min grej, så nu ska jag satsa på Tanganyika i mitt 500 liters akvarium. Måtten är 120x65x66. Så vad tycker ni? 100 snäcklekare kanske? Kom med förslag!!!
Mmmm, det kanske vore nåt....och så skulle man kunna ha några Altolamprologus sp. "calvus Micro". Finns det nån trevlig fisk som lever på "öppet" vatten? För jag antar att multisarna är ganska bottenorienterade....För det känns ju som lite slöseri att ha ett 65 cm högt akvarium om bara 20-30 utnyttjas....
Finns det nån trevlig fisk som lever på "öppet" vatten? För jag antar att multisarna är ganska bottenorienterade....För det känns ju som lite slöseri att ha ett 65 cm högt akvarium om bara 20-30 utnyttjas....
Jo. L.multi lämnar inte botte så ofta, kanppt för att äta.
Testa att söka på Cyprichromis, de håller till högre upp.
Jag tror jag satsar på följande uppsättning:
Två par Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" (shell)
10 st Cyprichromis leptosoma
och xxx antal (många!!!) Lamprologus multifasciatus eller någon annan snäcklekare.
Sumbun finns i Södra sandby. Tänk bara på att dom är mycket duktiga på att jaga både leptosoma och mulitisyngel. I mitt kar överlever bara fåtalet multisar och inga leptosomer, pga conpressicepsen. Börja med enbart multisar och leptosomer, låt dom gå och bli riktigt många i karet innan du sätter i compressicepsen. De kan bli ett grymt kar.
MVH
Magnus
Kommentar