MItt 3000-litersprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • June 2003
    • 456

    Nyckelhålscikliderna kan man hitta lite varstans, dock oftast längs klippväggen faktiskt, dom älskar att simma upp och ned längs den.

    Kommentar

    • MickeA
      Användare
      • June 2003
      • 456

      Rödmunstetrorna bidrar med fart och fläkt och stimmet simmar ständigt fram och tillbaka, tråkigt nog nästan alltid mer eller mindre klistrade mot rutan. Önskar att dom kunde simma lite mer in och ut i akvariet också men men.

      Kommentar

      • MickeA
        Användare
        • June 2003
        • 456

        En sista helhetsbild på hela burken.

        Större version här: http://web.telia.com/~u28005059/helbild.jpg

        Kommentar

        • MickeA
          Användare
          • June 2003
          • 456

          ...Och dom olika apistogrammorna simmar runt lite varstans, agassizi-hanen har dock någon fix idé att han alltid måste följa efter en bågfenshanne. Tycks inte vara någonting aggressivt med det utan han vill bara hänga med liksom. Honan däremot vill bara vara i dom mindre växterna på botten till höger.

          L-malarna håller sig såsom man förväntar sig av L-malar, dvs utom synhåll och utom fotohåll.

          Dom små fjärilscikliderna tycker också om att vara både högt och lågt, men oftast är dom i närheten av fantomtetrorna.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            Riktigt kul är det att läsa och kolla in ditt megakar. Riktigt snyggt är det.
            Sätt någon på stolen så att man får en referens till karet


            Tycker oxå att kar i den storleken blir ännu större med små fisk i, stora fiskar i ett stort kar kan ibland ta bort "storheten" tycker jag.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • johan eriksson
              Användare
              • May 2004
              • 159

              Vilket underbart kar och jag tycker verkligen att du gjort rätt som valt små fiskar och får se en massa olika sorters beteenden, men borde du inte kunna hiva i mer fisk? Du har ju inte mycket mer fisk än man kan ha i ett litet fjuttigt 375:liters

              Kommentar

              • MickeA
                Användare
                • June 2003
                • 456

                Jo, det får nog plats lite mer fisk i alla fall, vi får se vad jag kommer över.
                Är sugen på ett stim bilbukfiskar på ytan, några altumscalarer och kanske fler apistogramma eller liknande.. och fler L-malar. Men det är ju även tänkt att fiskarna som redan finns ska bli fler av sig själva plus att dom ju kommer att växa en del, t.ex. discusarna och nyckelhålscikliderna är ju inte alls stora ännu. Vi får se.

                Kommentar

                • Torsten
                  NCS Medlem
                  • September 2002
                  • 647

                  Ja vi får se när jag har vägarna förbi ditt Micke! Ska iofs upp nu v12 till fjällen, men tror inte jag hinner med ett stopp då, fast man vet ju inte..

                  Kommentar

                  • faltaren
                    Användare
                    • September 2006
                    • 341

                    Vackert. Är så avis, ska iaf snart sätta upp mitt 530 liters, alltid något

                    Kommentar

                    • MikeW
                      Användare
                      • September 2005
                      • 155

                      Riktigt snyggt Micke. Du har verklgen lyckats med inredningen!
                      "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                      Kommentar

                      • MikeW
                        Användare
                        • September 2005
                        • 155

                        Snyggt Micke. Du har verkligen lyckats med inredningen! Riktigt avis...
                        "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                        Kommentar

                        • Decimus
                          Användare
                          • June 2006
                          • 961

                          kalas fint verkligen! men va vade för diskus du hade, det är jag mkt nyfiken på =)

                          Kommentar

                          • MickeA
                            Användare
                            • June 2003
                            • 456

                            Ursprungligen postat av Decimus
                            kalas fint verkligen! men va vade för diskus du hade, det är jag mkt nyfiken på =)
                            Bra fråga, den största minns jag inte vad är riktigt, jag tror att det är helt vanlig brun discus bara. dom tre nya små är blå turkos. Jag har urdålig koll på det där med färgvarianter, jag köper dom som är snygga bara.

                            Kommentar

                            • Eddie
                              Användare
                              • March 2007
                              • 109

                              Jag skulle kuna sitta en hel dag bara och titta och kanske gå på toa... Men jag tycker att du kan ha lite flera rödrustetror dom ska ju endå vara ett stim! Ha det bra! PS: Är mycket avis på dig... Mitt 110 liters kar käns som ett mini yngelkar!

                              MvH
                              Eddie

                              Kommentar

                              • Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

                                Härlig inredning, härliga fiskar, sådär ska ett ritkigt kar se ut. I med fler diskus så ska du se att Kungen kommer ringa.
                                Mvh Alex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...