MItt 3000-litersprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TroffeMicke
    Användare
    • February 2004
    • 412

    Amazon zoo heter butiken i Karlstad.
    det är absolut inga problem att hitta dit, bra skyltat var det sist jag var där i allafall.

    Sväng av mot Gräsdalens industriområde från genomfarten gnm. Karlstad.
    Kör förbi Biltema och Elgiganten som ligger på höger sida, därefter så ligger Zackrisdals ind.område på högerhand,Amazon zooskylten sitter på vä.grindstolpe.
    Sväng in höger vid grinden och kör nga. 100 meter så ligger det på vä. sida längst in i en industrilokal.
    Mvh.Micke

    http://www.troffemicke.com/

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • August 2003
      • 584

      Var finns bilder?? Drule funkar inte, i alla fall inte hos mig.....är det hos mig det är galet? Är grymt nyfiken...
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        ni får väll logga på irc å fråga honom
        fish r friend

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

          Kan inte hålla isär mickarna på irc ... blir så pinsamt
          Anders L

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

            finns de fler?
            fish r friend

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

              Jag uppfattade det så sist..., skit samma, hur som helst är det bättre å samla intressant info här i stället!
              Anders L

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • August 2003
                • 584

                Var Är Bilderna?????? HjÄlp!!!
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • MickeA
                  Användare
                  • June 2003
                  • 456

                  datorn som alla bilder ligger på har dött. eller snarare är det så att den inte har någon nätverkskontakt längre. dock har det inte tillkommit något nytt, iaf inte vad jag vet, däremot har det fallit ifrån ett par firrar till följd av slarv från min egen del. Min stora röda oscar dog efter att jag tappade i ett jätteflak med fryst räkmix som han svalde helt, sen dog det två skivtetror när strilröret från pumputblåset hade lossnat så det tydligen inte blev tillräckligt syresatt.

                  Tydligen är det ganska låg syrenivå konstant, för så fort borde det inte ha gått, jag måste hitta på något sätt att syresätta bättre helt enkelt.

                  Tillkommit har också en MH-lampa från Jula. Köpte även själva lampan där och den lyser med knallgult sken. Ska byta den i sinom tid. Just nu måste jag köpa hemmabiogrejer för alla mina pengar istället.

                  Jo, förresten, det har visst tillkommit fiskar. Jag släppte i två ancistrusmalar från min lilla ancistrusfabrik i ett annat kar. en hane och en hona. Dom har klarat sig jättebra i flera månader nu. i början var påfåglarna lite nyfikna påp dem men nu bryr dom sig inte alls. Dom har till och med lekt, enda leken i akvariet än så länge, så nu sitter det en massa 15mm ancistrusyngel lite varstans.

                  Påfågelcikliderna gör som dom alltid gjort i alla andra kar dom har bott i. Förbereder för lek men kommer aldrig till skott. Jag börjar misstänka att dom är sterila.

                  på inköpslistan i fiskväg står fortfarande någon ball arowana eller rocka överst, men även nån sorts häftiga ciklider, cichla eller liknande. Daniel har tjatat en massa på irc att jag ska köpa hoplarcus, men dom är ju så sabla dyra. rackarns snygga dock.

                  om jag får någon tid över vid jul, vlket jag inte verkar få efterssom jag jobbar nästan dygnet runt även då, så ska jag försöka ägna lite tid åt den där artikeln till cb som jag lovat vid något svagt tillfälle. just nu har jag varken ork eller ambition när jag kommer hem på kvällarna. :-/ Plus att jag ska försöka få fram lite bilder igen.

                  Till sommaren kommer jag nog att rycka ut frigolitinredningen. jag är inte riktigt nöjd med den.. eller jag är både nöjd och missnöjd. Den är ganska snygg i mitt tycke, men den tar för mycket plats. Jag vill frigöra mera bottenyta så karet blir mer "rockavänligt"

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

                    jaja...men finns det NÅGRA bilder? Servern som refereras till tidigare funkar inte, i alla fall inte hos mig.
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • MickeA
                      Användare
                      • June 2003
                      • 456

                      Nej, anledningen till att den inte funkar är för att den är avstängd.

                      Kommentar

                      • olaJ
                        Användare
                        • August 2003
                        • 584

                        Tack, det var bara det jag ville veta, jag blev lite frustrerad av att verka vara den enda som inte kunde se några bilder på projektet, kan du inte lägga upp dom någon annanstans? Tex. medlemmarnas bilder eller ngt.
                        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          Eller ännu bättre, som en artikel i Ciklidbladet.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • MickeA
                            Användare
                            • June 2003
                            • 456

                            En uppdatering nu då.. Sorglig sådan.

                            Idag, på självaste julafton, började skiten läcka igen. Någonstans mellan botten och bakstycket droppar det ganska friskt.

                            Jag tänker i alla fall inte börja tömma det idag utan det får vänta tills imorgon. jag har ju två dagar ledigt till nu. Kul att veta vad man ska göra dom dagarna i alla fall. :-/

                            Kommentar

                            • anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

                              :-( Jag lider med dig Micke (har haft min andel av läckage vid Jultid).
                              Hoppas det fixar sig, även om det kräver en massa jobb vid en tid då man inte har lust.
                              Anders L

                              Kommentar

                              • MickeA
                                Användare
                                • June 2003
                                • 456

                                Det roliga är ju att det var ju faktiskt läckage vid jultid förra året som sparkade igång mig till att dra ihop det här projektet. :-/ Men vad tusan. På sätt och vis ska det bli lite intressant att plocka ut allting igen och se hur mattorna ser ut under gruset. Jag anade ju att det kanske inte var en så bra idé.

                                Men nu tänker jag inte deppa ihop helt för det här. Jag vet bara inte var jag ska ta tiden och orken att fixa det ifrån. Jag som gick med på att jobba i mellandagarna också. Grrrr!!!

                                Och det är med väldigt kluvna känslor jag kommer att riva loss bakgrunden. En del av mig gillar den skarpt, andra delen av mig gillar den inte för den tar så mycket bottenyta.

                                Fixar sig gör det såklart, men det blir mycket jobb, plus att jag inte vet var jag ska förvara fiskarna så länge.. och hur tusan fångar man upp alla ancistrusyngel på 1-1.5cm ur 3000 liter?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...