Hej hej...
Efterssom jag lovade för ganska länge sen att jag skulle rapportera emellanåt här på forumet hur bygget fortskrider känner jag mig lite tvungen att göra det nu.
Det går framåt så sakteliga i mån av tid och ekonomi, men nu börjar det i alla fall närma sig slutet. Tråkigt nog blev det ett missförstånd mellan mig och gubben som kapade delarna till stålkonstruktionen, så de slutgiltiga måtten blev bara 100x100x300 cm istället för 100x120x300 cm. Alltså 3000 liter istället för 3600.
Men egentligen var det bara bra vid närmare eftertanke, för annars hade det kommit 20cm till ut i rummet som redan är i minsta laget, så jag är ganska nöjd ändå.
Hela karet står på plats, plywooden är isatt och allt är klätt med våtrumsmatta. Far var här idag och svetsade skarvarna i den, så det enda som återstår nu är att sätta i rutan som är beställd och kommer omn två veckor, samt borra och ledningar. Plus montering av belysning och att tillverka ett filter av något slag.
Rör-biten ska jkag försöka ta itu med imorgon. Jag bor ju i en liten håla där det inte finns något vidare utbud på vare sig material eller kunskap hur man gör smarta genomföringar, så jag ska åka någonstans till någon lite större ort imorgon och fråga runt lite grand. Helst skulle ju det ha varit klart innan rutan anländer.
Kommentar