If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Men där har man ju varit.. Fast då hade han mest några Pirayor som tuggade på allt! Sen e det ju kul att kolla på schyssta fiskespön oxå.
Men jag tyckte han va dyr..
Han är dyr, men han är framför allt snål. Om man nu ska få baktala honom en aning. Jag har inte varit in i butiken på ett år snart. Blev lite grinig sist jag var dit. hehe.
Nyllet: Inte än. Om allt går enligt planerna så kan jag släppa i fiskarna om två veckor ungefär. Men premiärfyllningen blir nog imorgon. Håll tummarna för att allt är tätt! Dock är jag lite tveksam till att det är så, men det blir barnsjukdomar att ta hand om.
Jag skrev en address till lite bilder tidigare idag i första inlägget för dagen i den här tråden. Backa tillbaka en bit så hittar du. Har inte ip-numret i huvudet.
Några bilder är dubletter och några är visst på min hemmabio fick jag se. Men jag har inte orkat städa upp bland dem.
Har kanske fyllt upp en tredjedel nu och det läcker lite lite grand vid avtappningen från filtret. Det är så lite så jag låter det vara och fyller upp resten så får vi se om det blir på något mer ställe. Hittills är jag halvpositivt överraskad i alla fall.
Det droppar lite lite grand på fyra ställen.
Inloppet till filtertunnan, avtappningen från filtertunnan, den gamla kranen jag hittade i skrotet hemma och satta mellan pumpen och tunnan samt där röret från akvariet kommer ut genom väggen in till tvättstugan och övergår i slang. Vete tusan hur det kan läcka där egentligen.
Men allt det här bör vara ganska enkelt att åtgärda, dock krävs det en tömning av karet för att man ska kunna det.
Jag tänker i alla fall låta det stå och gå i ett par dagar först, så får någonting mer dyka upp om det vill. De små läckage som är gör ingenting efterssom alla är inne i tvättstugan.
Jag ångrar nu i efterhand att jag inte gjorde genomföringarna i botten av tunnan på samma sätt som jag gjorde den i överdelen. Nu är det kanske för sent att ändra på det. :-/
Man ser i alla fall nu klart hur mycket trevligare det är med lampor istället för lysrör! Himla läckra rippel och stråleffekter på väggarna!
Nu har jag upptäckt en läcka till, som är lite allvarligare.
Alldeles vid glaset i nedre vänstra hörnet kommer det lite lite lite vatten. Kanske en deciliter totalt har det kommit under dagen. Jag trodde att det vara var kondens först, men det måste komma innifrån. Blir till att tömma, torka och bättre på med siliconet där. :-/ illa illa.
I övrigt känns läget under kontroll. De andra småläckagen är ganska simpla och bör vara enkla att täta. Kommer att ta lite tid bara. Jag trodde jag kunde få täta dem och börja inreda medans limmet härdade, men nu lär det nog dröja någon vecka extra. Kanske.
har du tillgång till en kompressor så prov att blåsa där vor dett läckar ,då ser du var läckan är på "insidan".det är inte säkart att dett är var det läckar
mvh janne
Kommentar