Introducera fisk till påfåglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilssonnet
    Användare
    • March 2005
    • 102

    Introducera fisk till påfåglar

    Har en Black Ghost som går i ett 54-liters kar på uppväxt, för att sedan gå över till karet där påfåglarna går, men jag undrar när det går bra att flytta över den? Den går nu på frysfoderdiet och har i stort sett all mat för sig själv (förutom en blåslagen påfågelciklid som är på tillfällig visit) så den växer bra, den har växt någon cm sen jag köpte den. Nu är den strax under 1 dm och de största påfåglarna är närmre 2 dm. Tidigare hade jag en Black Ghost (över 2 dm) tillsammans med påfåglarna, och det gick fint. Fast den hade å andra sidan gått i karet innan och hade lärt sig äta pellets, så där var det inga problem.

    När jag köpte en arowana blev det storstryk från påfåglarnas sida, men jag misstänker stark att Black Ghosten inte är lika stryktålig, med tanke på att arowanan var större än påfåglarna... Så, ska jag låta Black Ghosten växa till sig ytterligare åtminstone en halv dm, eller kan jag introducera den nu? Om jag kan introducera den, hur är det bästa sättet för att påfåglarna inte ska gå på klappjakt?
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

    #2
    Låt den absolut växa till sig! vissa kan de blir fart på ghostarna när de surfar efter mat... om skyggheten har släppt. Men det kan gå tokigt! jag ersatte en BG (15 cm) som råkade hoppa ur håven i betonggolvet med ett mindre exmeplar direkt från butiken... den förvann första natten. Jag misstänker mina stora chokladciklider.
    Är ghosten i skaplig storlek och offensiv i käkandet så kan det kanske funka. Kan dock inte bedöma dina påfåglar.
    Anders L

    Kommentar

    • Nilssonnet
      Användare
      • March 2005
      • 102

      #3
      Låter som den borde få växa lite till... /

      Kommentar

      Arbetssätt...