jag har både scalarer/tetror/diskus i mitt kar, o Min guldsöm gör ingen skada på dessa fiskar. så att säga att det inte är lämpligt är kanske att göre en generalisering, för hos mig funkar det bra, o har gjort så nu i några månader.
Bra garantiservice för min diskus!
Kollaps
X
-
-
Kanske en dum fråga: Är det verkligen en guldsöm du har och hur stor är den? Det är garanterat en olämplig fisk som sällskap till diskusfirren.DiskfiskKommentar
-
Hej!
Guldsömm är totalt olämplig som sällskap till diskus Altum,den erfarenheten har jag TYVÄRR gjort.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Jag tror att frågan var till johan_lindgren som också säger sig att det går bra
rätta mig om jag har fel
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av annmari
Hej!
Guldsömm är totalt olämplig som sällskap till diskus Altum,den erfarenheten har jag TYVÄRR gjort.Mvh Ann-Mari
Christer, kan jag få nya neon tetror?????....Kommentar
-
Kära Leopoldi visst får du nya hur många vill du ha
du kan ev ge tillbaka dom när vi är i Brasilien 06
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
jo jag är hundra på att det är guldsöm, enda anledning till att inte ha guldsöm är väl om den skulle vara så pass aggro att den inte låter diskusa vara ifred, o som jag säger i mitt fall funkar det. men det är säkert stor skillnad på beteende från fisk till fisk. min guldsöm rör varken mindre tetror el svärdbäreare vilket min hälften så stora savlini lätt gluffsade i sig. ni som säger att det inte gå kanske har rätt i 7 fall av tio, men i mitt fall går det.
Kommentar
-
Det finns tydligen undantag på det mesta. Du har hittat en snäll typ. Du vet väl att jänkarna kallar guldsöm för "The green terror"?DiskfiskKommentar
-
Hej Bosse!
Tala om green terror,när jag satt framför akvariet och tittade på den gick den till anfall mot frontrutan.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
-
Den fisk som ursprungligen myntade popularnamnet Green Terror är inte samma art som vi i sverige kallar för Guldsöm och som jänkarna kallar Gold Saum/Green Terror idag..
Den "äkta" A. rivulatus är Green Terror. Den skiljer sig ganska markant från A. sp "Goldsaum/Silver Saum" iom att den blir mindre (ca 15cm) och har inverterade fjäll jämfört med Guldsöm. Altså Turkosa iriserande fjäll med grå kant istället för gråa fjäll med iriserande turkosa kanter. Den är även betydligt aggressivare.
Jeff rapps fick för ett par månader en sändning med äkta rivulatus / green terror. Bild finns här http://www.tangledupincichlids.com/images/riv8.jpgfish r friendKommentar
Kommentar