Lämpligt sällskap till Geophagus brasiliensis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda A
    Användare
    • July 2002
    • 404

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Linda A

    Jag tror att jag ska testa och se. Funkar det inte så får väl de åka i sånt fall..

    Tänkte testa med scalare, lite större tetror och pansarmalar och malar.

    Har läst i ciklidboken med..Men jag tar och testar. Akvariet är det inte jätte litet men visserligen inte jättestort heller. (540liter) (i den gamla visserligen, vet inte om det står något annat i den nya versionen)
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

    Kommentar

    • MickeW
      Användare
      • December 2004
      • 113

      #17
      Ola: Har faktiskt funderat på att lägga över "orangheads" till mina hantlar i det andra karet. Vad tror du om den kombinationen? Om guldsömmen beter sig som en centralamerikan, betyder det att de ska/kan gå med större sådana?

      Tack, MickeW
      Då var man medlem....!

      "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #18
        Jag TROR att dina Read Head går utmärkt med hantlar. Jag har flera gånger tittat på "harmoniska" akvarier med "lugnare" centralamerikaner och guldsöm.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • daniel60
          Användare
          • March 2003
          • 527

          #19
          Jag har hantlar med Geophagus sp. "Orange Head Tapajós" och det är det enda av mina försök att blanda ciklider som inte slutat med elände. De halvvuxna hantlarna var lite kaxiga i början medan de vuxna struntade i nykomlingarna.
          mvh Daniel
          Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
          Mina fiskar & burkar

          Kommentar

          • MickeW
            Användare
            • December 2004
            • 113

            #20
            Ok, tack Ola och Daniel för tipsen. Ska testa...
            Då var man medlem....!

            "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

            Kommentar

            • Felipe
              Användare
              • April 2002
              • 327

              #21
              Hej pa er;

              Jag kanske ar helt ute och turnerar men....vilken sorts "brasiliensis" galler det??
              Anledningen att jag undrar ar for att jag har markt STOR skillnad (temperament bland annat) mellan olika populationer av G.gymnogenys, och den "varianten" av G.brasiliensis vi fangar har nere verkar langt ifran nagon "djavel" tillsammans med andra jordatare.

              Halsningar,
              Felipe
              Felipe

              Kommentar

              • Linda A
                Användare
                • July 2002
                • 404

                #22
                Felipe: Hej!

                Själv vet jag inte närmare vilken stort det är. Mina är köpta som bara Geophagus brasiliensis. Han i zooaffären verkade inte veta allt för mycket om dem.

                Lite bilder på dem finns här om någon skulle veta vad för sort det är.

                Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

                Kommentar

                • Felipe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 327

                  #23
                  Hej Linda!
                  Egentligen ar jag langt ifran nagon bra kannare av Geophagus brasiliensis.
                  Men, med tanke pa att "brasiliensis" star for en hel del olika varianter, kan det da handa samma sak som det hander inom andra "grupper" eller populationer; att beteendet, bland annat, kan skyfta.
                  Det basta ar att prova sig fram....

                  Lycka till!
                  Felipe
                  (www.aqvaterra.com)
                  Felipe

                  Kommentar

                  • Linda A
                    Användare
                    • July 2002
                    • 404

                    #24
                    Hej Felipe!

                    Efter att hört mig omkring lite så verkar det som att det är det enda att göra.

                    Och att det är därför som de flesta som har haft denna "sort" har skiftande erfararenheter.

                    Jag ska testa mig fram och se vad som funkar.


                    Tack så mycket!
                    //Linda
                    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...