Vilken ciklidstämma i Filipstad!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peter
    Användare
    • August 2002
    • 161

    #16
    ett stort tack till er som jobbat med stämman den var kanon peter

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem

      • April 2002
      • 4168

      #17
      Ett riktigt stort tack till alla som bidrog till en kanonstämma.

      Önskar också den nya styrelsen lycka till i det framtida arbetet!

      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #18
        Jag kan ju säga till er avundsjuka att det krävs ganska mycket skicklighet för att få ett 50%-vinstregn på mina lotter på fisklotteriet. 10 lotter och 5 vinster.. det är inte dåligt.

        Christian: Calvusen spänner upp sig för elongatusen.. vi får väl hoppas de är kvar tills i morgon.

        Stämman var helt galen i vissa lägen.. eller vad säger ni (och Delang) om fredagnattens bravader. Hur kul som helst.

        Nä nu ska jag sova.. Så här mycket sömn som jag kommer att få nu ska bli skönt att få.. det är man inte bortskämd med. Inte den här helgen.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • October 2004
          • 1133

          #19
          det verkar ju ha verit värsta festen! Ciklid folk är ju vilda!
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • May 2004
            • 1403

            #20
            Ett stort tack till Karlskoga akvarieförening,samt Jocke&Co på Akvarieteknik för en "superb" Ciklidstämma! Jag vill även passa på att
            säga ett stort tack till alla föredragshållare och trevliga besökare. Hälsn. Patrik

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • April 2002
              • 1321

              #21
              citat:det verkar ju ha verit värsta festen! Ciklid folk är ju vilda!
              Japp, ciklidister spottar minsann inte i glaset!!
              Tack för en kanonstämma!
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              • pappis

                #22
                Jag hoppas att alla har haft det lika bra som jag under helgen. Det var roligt att träffa så mycket ciklid folk under en och samma helg. Ett stort tack till Jens som gjorde ett fantastiskt arbete, och som ordnade med mycket för att få denna helg att fungera. Även tack till alla mina medarbetare "bakom kulisserna" som Jens skrev. Nu kan vi pusta ut efter en hård helg.

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  #23
                  Det är bara att instämma i allt beröm, det var en kanonhelg. Ett stort tack till alla som har varit inblandade i arrangemanget!
                  Fördelarna med att hålla stämman på en mindre ort är uppenbara, dels pga att det är nära till allt (möteslokaler, hotell och i det här fallet Akvarieteknik). Men den största fördelen tycker jag är att (utan att förringa Filipstads nöjesutbud) det inte finns så mycket nöjesliv och därför umgås man på ett helt annat sätt med alla trevliga ciklidister.

                  Jag vill också passa på att än en gång gratulera alla pristagare:

                  Fredrik Hagblom som tilldelades årets Guldabborre.

                  Kjell Nilsson och Ola Svennson som belönades med stora bokpriset för sina bidrag till Ciklidbladet under förra året.

                  Anders Lindersson, Anders Wickman, Carl Eklind, Jonas Eriksson, Mikael Westerlund Richard Håkansson, Magnus Arvidsson som också premierades för sina insatser i Ciklidbladet under förra året.

                  Alexander och Erik som premierades för att ha rest ända från från Luleå för att gå på Ciklidstämma.

                  Jag vill också tacka de tre trotjänarna som avgick efter många års slit i NCS styrelse; Christian Alfredsson, Anette Mayer och David Johansson.

                  Samtidigt välkomnar jag Mats Åhrman, Anders Lindersson, Magnus Arvidsson och Mikael Nilsson till styrelsen.

                  Nu får Göteborgarna sätta igång att jobba omgående om dom ska kunna överträffa det här till nästa år!


                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • deathdealer
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1639

                    #24
                    Jisses va de va roligt!!!![8D]

                    Mina nya kompisar från Afrika lever....och betongkepsen är borta!
                    Otroligt skoj att träffa alla dessa fiskioter under så roliga former!!

                    Deathdealer

                    Ps. Undrar vad den där ROSAklädda saken i baren menade, när hon stack fram näsan och sa "-Tillhör (hick) du oxå de där fisknazisterna...elle???"
                    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                    Kommentar

                    • Nyllet90
                      Användare
                      • October 2004
                      • 1133

                      #25
                      hha... sa bartendern så? Men vad är det för grejer på stämman förutom föredrag av olika föredragshållare? vad finns det för grejer?
                      Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                      Kommentar

                      • Fredrik H.
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1884

                        #26
                        citat:Fredrik Hagblom som tilldelades årets Guldabborre.
                        Oj, det var inte illa. Man tackar så mycket. Väldigt synd att man inte var där i egen hög person när man blir så hedrad.
                        Fredrik H.
                        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                        www.cichlidgallery.org
                        www.tropheini.com

                        Kommentar

                        • Hank
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1321

                          #27
                          citat:Men vad är det för grejer på stämman förutom föredrag av olika föredragshållare? vad finns det för grejer?
                          Som det låter, en stämma... ( + en massa öl!!)
                          /#378 Hank
                          Zoonen:
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                          NCS medlemsbilder:
                          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                          Kommentar

                          • Robin
                            Användare
                            • January 2003
                            • 4526

                            #28
                            Får säga detsamma som Deathdealer.. fiskarna lever men nätt och jämt. Blir lite första hjälpen och sätta igång ett till kar i eftermiddag. Det är skit att man måste vara i skolan när en VF Calvus är hemma och dåsar. (Blev nästan uppätten av rovtanganyikan) Den går i en burk med syresten, salt och lite lite baktopur nu. (vatten såklart)

                            Stefan: Blev det Socoloffi eller Saulosi?
                            Mvh
                            Robin

                            Kommentar

                            • Nyllet90
                              Användare
                              • October 2004
                              • 1133

                              #29
                              asså jag ska åka på stämman om nått år!
                              Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

                                #30
                                Ja det rekomenderas starkt att du gör ett besök !!!

                                Bra internationella föredrag, socialt trevligt att träffa alla gamla bekanta igen, möjlighet att påverka NCS arbete via årsmötet (förutsätter NCS medlemskap) och dessutom goda förutsättningar att vinna eller handla med sig något bra hem.

                                Inom kort kommer en redogörelse för årets ciklidstämma att finnas tillgänglig online på http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=812.
                                Just nu finns det en del kort att titta på.
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...