Fake.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • September 2004
    • 518

Fake.

Är det egentligen så dumt med plastväxter?
    Varför är det så "tabu" i seriösa akvariesammanhang?

Numer kör jag bara med dessa.
    När någon novis kommer och hälsar på ,säger de ofta,
    -Snygga växter är de riktiga?

-Nej,men håll med om att det är snyggt.
    -Verkligen säger de då

Inget ont om levande växter,men om man är lite lat som jag,så är det ju ett krångel.....eller vad tycker ni?
  • Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

Jag håller med dej! Är växterna snyggt gjorda så är det skit bra med plastväxter!
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• skorpio
      Användare
      • October 2004
      • 244

Helt klart är plastväxter ok att ha...hellre fina sånna än en massa söndertuggade "riktiga".....beroende vad för firrar man har typ.
      Ett skit att rengöra dom bara...pilliplock typ.....sen är dom ju inte precis billiga?!Dom har ju blivit mycket snyggare med åren allefall...ser mer o mer "riktiga" ut.....så man kan väl säga att det är en smaksak...tycker allefall inte att det är några fel att ha....så kör på det du Orppo......Moss

Kommentar

• ebbe_20
        Användare
        • February 2005
        • 283

jag har blandat i mitt malawi kar !! kör med ¨både plast och riktigt ser bra ut måste jag säga och de som ser karet tycker de med och reagerar inte så mycket på de...
        MVh
        Ebbe

Kommentar

• MickeW
          Användare
          • December 2004
          • 113

Kör med det som du tycker är enklast! Kan definitivt bli lika snyggt eller till och med snyggare! Egentligen är det ju mer eloge till de som har plastväxter eftersom det är lättare att hålla algerna borta i ett fungerande växtkar....:-)
          Då var man medlem....!

"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• Mattias Olsson
            Användare
            • September 2003
            • 328

De plastväxter jag sett tidigare har inte varit speciellt snygga tycker jag men detta låter ju intressant!

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Jag har kört med plastväxter en stund både till Malawi och till Tropheus. Akvariet får mer liv och blir snyggare än utan.

Jag använder mig av den som kallas "Ambulia" då den är bra som skydd för yngel och den ger också en större verklighetskänsla än många andra plastväxter (som ibland ser FÖR plastiga ut).

Kolla här: http://www.pwss.se/home.php?cat=39

Kommentar

Arbetssätt...