Som jag ser det i dagens läge är mycket av det som säljs i akvarie handeln lurendrejjeri. Tjejjen köpte häromdan "baby foder" i tron om att det var speciell fiskmat för yngel. Vid uppackning framkom det att det helt enkelt var finmalda flingor. Priset var ungefär 4ggr så högt som om hon skulle köpt ett vanligt foder o malt själv.
Enligt tummregel 0.5w per liter skulle jag ha minst 7 rör i mitt 540.
Varför säljs akvariet med en ramp för 2 rör? E ju som gjort för att man inte ska lyckas med växterna i akvariet o hela tiden få köpa nya?
Sen börjar man undra lite på priset. Ett power-glo rör tex kostar 250 kr, är det verkligen så pass mycket bättre så det e värt pengarna?
Jag känner mig verkligen tveksam till rekomendationer från tillverkare o skulle gärna vilja att nån som kan det här med växter delar med sig av sin erfarenhet o gjorde en lista på vilka rör som fungerar BRA.
/Martin
Enligt tummregel 0.5w per liter skulle jag ha minst 7 rör i mitt 540.
Varför säljs akvariet med en ramp för 2 rör? E ju som gjort för att man inte ska lyckas med växterna i akvariet o hela tiden få köpa nya?
Sen börjar man undra lite på priset. Ett power-glo rör tex kostar 250 kr, är det verkligen så pass mycket bättre så det e värt pengarna?
Jag känner mig verkligen tveksam till rekomendationer från tillverkare o skulle gärna vilja att nån som kan det här med växter delar med sig av sin erfarenhet o gjorde en lista på vilka rör som fungerar BRA.
/Martin
Kommentar