Rådasand och skit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    Rådasand och skit

    Är nu inne på planeringen av grus till mina fiskar
    Just nu lutar det åt råda sand i dom flesta karen eller ciklid grus och sisst korallgrus.
    Men det problem som jag harhaft med rådasand är att den packar sig och man får alldrig bottnen ren från skit trots kraftig cirkulation.
    Hur har ni löst det problemt för det är ju inte så trevligt med en massa skit på bottnen om karet är nyligen rengjort
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    #2
    Hej! Jag kör med fin korallkross och är mkt nöjd med det.Ingen skit (lr åtminstonde väldigt lite) går ner i sanden.Vid vtn-byte,inte alltid dock, kör jag petflastemetoden (halvliters).
    Funkar bra för mig.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

      #3
      ...men främsta orsaken e att det buffrar vattnet bättre än med råda el dyl.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • jan olof
        Användare
        • December 2002
        • 254

        #4
        Lennie tyckte du att jag hade mycket skit i mina kar med fin sand, det kanske har med den biologiska balansen eller kanske malarna.
        Men du kan väl svaraom du tyckte att det var skitigt i mina kar,
        du vet smaken är som baken
        malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #5
          nä det var inte skitigt i dina kar men jag har haft lite trubbel med råda sand
          Ozrick är det korall sand eller den såkallde ciklidgrusen från simontorp du har??

          Kommentar

          • jan olof
            Användare
            • December 2002
            • 254

            #6
            Tack lennie för svaret.mvh Janne
            malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

            Kommentar

            • Belgarath
              Användare
              • February 2005
              • 584

              #7
              Offtopic..tråkigt att se att du behöver sälja en massa baljor Lennie, eller har du bara inte plats till dom i din lokal ?

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

                #8
                Lennie;Den finaste korallsanden från Meyers,lär hålla sig ljus längst. Hemkörning av PWSS.
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • bmwpower
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1934

                  #9
                  Belgrath: Det har blivit lite omprioteringar där av all försäljning
                  Får kolla med pwss vad han har

                  Kommentar

                  • Belgarath
                    Användare
                    • February 2005
                    • 584

                    #10
                    Ja, det känner vi till det där med omprioriteringar, satt igår och skulle börja beställa hem 1 ny ljusramp + lite annat lullull...då tanten och ungarna börjar tjata om att vi skulle in på ett litet ambulerande tivoli som kommit till byn. Ok, säger jag, vi åker dit..var där kanske en timme eller nått så ungarna fick åka av sig värsta karusellfebern..går tillbaka till bilen för att köra hem och ser att nått J***A rötägg slängt en sten eller nått på en av sidorutorna bak...bajbaj ljusramp...life sux hehe

                    Ytterliggare en offtopic grej men kunde inte låta bli..

                    Kommentar

                    Arbetssätt...