Avförings problem med Ancistrus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PlAyEr

Avförings problem med Ancistrus

Hej! Jag har ett kar på cirka 100 liter som jag har ancistrus odling i. Men de skiter så enormt, det positiva är att allt hamnar på i en enda stor skithög. Är det normalt att de skiter så mkt eller ger jag de fel foder? jag ger ju dom algföda. Finns det nåt som jag kan göra så att de inte skiter så mkt?

MVH Johan
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Äter man så skiter man, det är ganska normalt någonstans måste det ju ta vägen. Sköter du rengöringen så är det inga problem, en kompis till mig har ett liknande problem, och då slutar det med att jag får göra rent akvariet åt honom.

Mvh/ BB

Kommentar

• mek
      Användare
      • January 2005
      • 540

Skaffa en pump som har schysst filtrering. Har själv startat avel i ett 70literskar (2 par + ca 30-40 yngel), och där har jag satt in min PH820 med 10 cm filtermatta. Ancistrus vill ha bra cirkulation och jag ser inte mycket skit (annat än på filtret

Kommentar

• ralp
        Användare
        • November 2004
        • 70

Hej Johan,

skaffa räkor - de älskar ancistrusavföring. Det sägs t.o.m. att vissa odlare ha alltid Ancistrus i samma kar som räkorna eftersom det trigger "lek". Skulle du bor i närheten av Nyköping så skulle jag kommer förbi och hämta bajset ...

Hejhopp. Ralp

Kommentar

Arbetssätt...