Skum sjukdom !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Clausl

    #31
    Har netop her til aften haft en længere snak med en biolog, alt tyder på at det er en parasit.

    Dog ikke en parasit som stammer fra malawi-søen og ej heller en parasit der almindeligvis sætter sig på den type fisk.
    Grunden til dette udsagn er at en parasit under normale omstændigheder ikke vil dræbe værts-dyret som tilfældet er her.

    Jeg har afttalt med denne biolog at den næste fisk der viser tegn på sygdommen fanges op og køres direkte til marinebiologisk institut , hvor deres eksperter indenfor parasitter har tilbudt dereshjælp med obduktion og analyse i mikroskop.

    Spændende hvad svaret bliver - jeg føler at vi er ved at kredse os ind på noget brugbart.

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #32
      Lägg ner Nyllet...

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • October 2004
        • 1133

        #33
        Vad har hänt med forumet? är det ingen som tål skämt? Kanman inte liva upp lite?
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • Belgarath
          Användare
          • February 2005
          • 584

          #34
          Den här tråden är fel att försöka liva upp, det finns mer rena "blaj"trådar du kan roa dig på om du tvunget ska..men hade du haft fisk för x-antal 1000 kr som dog för dig (ett par om dan) hade du kanske inte varit glad åt en massa låga skämt, eller hur?

          Kommentar

          • Clausl

            #35
            Jeg har her til morgen en helt død Compressiceps, samt en Compressiceps der stod og benkedepå døren til dodens hotel - altså den var lige før den døde.

            Nu er de frosset ned og jeg skal have aftalt en tid hvor fiskene kan komme på marinebiologisk institut. Formentlig bliver det søndag aften.

            ( Kan jeg ikke vedhæfte billeder i dette forum ?)

            Kommentar

            • Belgarath
              Användare
              • February 2005
              • 584

              #36
              Vilket skit Claus, ska alla fiskar dö i ditt akvarium?
              Jag hoppas verkligen att folket på det Marinbiologiska Institutet kan komma med ett svar på vad det är och om det finns någonting som kan ta död på denna för******e parasit.

              Bilder kan man bara lägga upp under Ciklidinformation på förstasidan, gå in under Medlemmarnas bilder. Vet tyvärr inte hur dom gör eller "maxmått" på bilderna men det står väl där antar jag.

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

                #37
                Claus, var och kollade på sidan för bilder, man måste vara medlem i NCS för att kunna lägga upp bilder här på forumet.

                Så folk som är interesserade får använda länkarna till tråden om dom vill se dina "grymma" bilder, för det är ju vad dom är.

                Kommentar

                • Clausl

                  #38
                  Ja, ellers må jeg jo blive medlem...... :-)

                  Det må komme når jeg er ovre alt dette - så skal i bare se, så kommer jeg med 180 km/t :-)

                  Kommentar

                  • Nyllet90
                    Användare
                    • October 2004
                    • 1133

                    #39
                    men hade det inte gjort så mycke om någon drog ett skämt.
                    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                    Kommentar

                    • Belgarath
                      Användare
                      • February 2005
                      • 584

                      #40
                      Det är inte alltid ett skämt är på sin plats Nyllet...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...