Akvariebutik London

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj
    Användare
    • October 2002
    • 77

    Akvariebutik London

    Ska åka till London nästa vecka undrar nu om det finns någon stor Zoo butik i centrala delarna av stan gärna med ciklider,undrar också om man får ta med sig fisk till Sverige?Tacsam för svar.
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Jag har genom erfarenhet lärt mig att det är mycket svårt att hitta bra akvariebutiker i storstäder i Europa och när man väl gör det blir man ofta besviken. De ligger sällan centralt! Ofta ligger butikerna lite off och man bör försöka snacka med någon på nått engelska forum om man vill få bra tips.

    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

      #3
      När jag var i London i December så hitta jag inte en enda akvarieaffär...Och då var vi även 15 min utanför london åt 2 olika håll,utan att se ens en fisk :..

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        #4
        ...med andra ord så har vi det mycket bättre här än i övriga europeiska städer...[8D]
        Mvh Alex

        Kommentar

        • mz791117
          Användare
          • March 2004
          • 42

          #5
          jag bode i Mile end i nordöstra london en sommar och då var det en gammal kines som hade en affär lite avsides från dom större vägarna.

          Men det var inget imponerande syn, det finns säkert 5 butiker som har bättre utbud bara här i Göteborg.

          Jag kollade runt efter något större men hittade inget och jag tror inte att det finns något bra utbud.

          Det blir nog också billigare att köpa i sverige...
          www.amazondiscus.se/phpBB2 - ett svenskt diskusforum

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

            När jag var i London i December så hitta jag inte en enda akvarieaffär...Och då var vi även 15 min utanför london åt 2 olika håll,utan att se ens en fisk :..
            15 minuter utanför London? Menar du storlondon eller Oxford Circus?
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 1913

              #7
              Jag menar 15 min utanför Liverpool street..
              Så bara utanför mainet om man säger..

              Kommentar

              • Challe
                Användare
                • December 2003
                • 111

                #8
                Här kommer ett par länkar till butiker i london, klicka på postnumren i den första länken för att få upp en karta.


                På practical fishkeepings hemsida kan du klicka på "find shop" långt ner till vänster, välj county London, har även där klickbara länkar för att få upp en karta...


                Jag rekomenderar också starkt att lägga in ett inlägg på ett engelskt forum för att få bra tips...

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

                  Jag menar 15 min utanför Liverpool street..
                  Så bara utanför mainet om man säger..
                  Ah ok, men då är man ju fortfarande i centrum. Jag tror man får ta sig ut i förorterna, vilket ofta handlar om en timma eller så från centrum. Där finns en hel del köpcentrum och det är inte omöjligt att det finns grejer där. Men som sagt, jag känner inte till någon, bara ett tips.
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • Chicke
                    Användare
                    • May 2004
                    • 497

                    #10
                    Har vart i London 5 ggr å nu när jag tänker på det så kan jag inte komma på att jag sett en enda zoo affär ens, hm..konstigt, och London som har ryktet att där finns ALLT
                    London är oxå väldigt dyrt, så köpa akvarie saker där vore nog dumt me tanke på att det säkert e nästan dubbla priset.

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • August 2002
                      • 8616

                      #11
                      Hej

                      En idé kunde vara att kontakta BCA (http://britishcichlid.com/) och fråga om dom vet nån kul affär.

                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        Användare
                        • November 2004
                        • 572

                        #12
                        england är inte det ett "u-land" på akvariehobbyn?Typ bara guldfiskar som är gångbart...samt kanske "jag tar fem röda o fem svarta"(svärdbärare/black mollie).

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          #13
                          Tank er att ni aker till Stockholm och gar runt pa stan. Hur manga bra akvarieaffarer hittar ni? Jag har besokt affarer i centrala London (ca 10 ar sedan) och det ar inget fel pa dem. De stora valsorterade ligger daremot utanfor London och ar kombinerade med Garden Centers.

                          Jag kan ta reda pa vilka som ar vettiga, men foreslar att du gar in pa BCAs forum och fragar.

                          Svar till Hutti, nej England ar inget U-land, men precis som i Sverige sa ar de centrala affarerna inte speciellt intressanta. De intressanta ligger i billiga lokaler i industri och bostadsomraden. Dvs. det ar exakt som i Sverige. Det som skiljer ar att damfiskar ar gigantiskt har (tycker att din beskrivning later som Sverige []).
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • GoSatta
                            Användare
                            • February 2003
                            • 1686

                            #14
                            Sen är ju London stort som 10 stockholm också så chansen att man råkar springa på en bra butik är väl rätt minimal.
                            /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                            http://www.gosatta.org

                            Kommentar

                            • Prayerman
                              Användare
                              • June 2004
                              • 1314

                              #15
                              Som en rätt luttrad Londonresenär som jag är så vet jag att man inte hittar en bra zoobutik av en slump i London. När vi svenskar reser dit går vi oftast på några gator kring Oxford street och där lär man inte hitta några zoobutiker.
                              Få turister stöter väl på någon stor ciklidbutik när de går längs avenyn och övriga centrum i Göteborg. Det är nog få turister som bara råkar hamna ute i Nol, Hisingen osv.

                              Det finns säkert många bra zoobutiker i London men som en del redan sagt, man får nog åka till förorterna eller åtminstonde vandra runt på bakgatorna för att hitta något. Håll ögonen på källarplan!!!
                              Tomas Wallengren
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                              Kommentar

                              Arbetssätt...