Jag har funderat, och funderat,och jag har kommit till insikt med att jag ÄR en tönt,Finns det möjligen någon mer där ute som vill skriva upp sig på töntlistan?
Jag är en tönt.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Hej!
Vadå tönt?det finns bara människor inga töntar,lägg av med sådant dumt prat.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
SAOB har inte kommit till bokstaven T ännu så vi får nöjja oss med susning.nu
"Tönt är ett skällsord för någon som på grund av bristande insikt, mod eller ambitioner inte uppför sig som det anstår en individ i den egna ålderskategorin eller sociala kategorin. Tönten är typiskt avvikande utan att vara rebellisk, udda på ett harmlöst, av samhället i stort accepterat sätt. "
Det du beskriver ryghar skulle jag snarare kalla "nörd" SAOB hade ingenting där heller men enligt susning.nu igen
"En nörd är en individ som är intresserad av något ämnesområde (oftast teknik eller naturvetenskap) så till den milda grad att denne helt eller delvis förlorar förmågan att interagera socialt. "/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
Idag är det nörd och töntvarning!
Jag tror att jag kan utnämna mig själv till månadens tönt-nörd då. Jag skall flytta från Skåne till Norrbotten om en vecka så idag har jag kört iväg mina fiskar till "StobyLasse" så länge.
Så nu står jag och försöker snabbtorka sanden från 6 kar i ugnen (gissningsvis 150 kilo kanske mer), med viss framgång faktiskt, jag hoppas bara att inte någon kommer och hälsar på och ser mina teflonformar och bakplåtar. Är man akvarienörd eller vad?
Tala om sandkakor alltså! [)]Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av GoSatta
SAOB har inte kommit till bokstaven T ännu så vi får nöjja oss med susning.nu
"Tönt är ett skällsord för någon som på grund av bristande insikt, mod eller ambitioner inte uppför sig som det anstår en individ i den egna ålderskategorin eller sociala kategorin. Tönten är typiskt avvikande utan att vara rebellisk, udda på ett harmlöst, av samhället i stort accepterat sätt. "
Det du beskriver ryghar skulle jag snarare kalla "nörd" SAOB hade ingenting där heller men enligt susning.nu igen
"En nörd är en individ som är intresserad av något ämnesområde (oftast teknik eller naturvetenskap) så till den milda grad att denne helt eller delvis förlorar förmågan att interagera socialt. "
Du slår ju huvudet på spiken ,Gosatta.
Det är precis så jag känner migKommentar
-
hahaha ja då får man gratulera till insikten/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Orppo
Jag har funderat, och funderat,och jag har kommit till insikt med att jag ÄR en tönt,Finns det möjligen någon mer där ute som vill skriva upp sig på töntlistan?Kommentar
-
Jag är betalande medlem i Hallandsakvaristerna, Malmö akvarieförening, Göteborgs ciklidgrupp, Ncs, Sarf, z-pet gold o danska diskusklubben. Försöker också hinna med alla möten. Lite Nördvarning här va?????Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av kaj.p
Jag är betalande medlem i Hallandsakvaristerna, Malmö akvarieförening, Göteborgs ciklidgrupp, Ncs, Sarf, z-pet gold o danska diskusklubben. Försöker också hinna med alla möten. Lite Nördvarning här va?????
Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!Kommentar
-
-
vem är inte en "akvarie-nörd"?..har man ju fått höra tusen gånger i skolan..
mvh: tom, villeKommentar
-
Uscha, jag blir tvungen att haka på. Jag tycker jag har en seriös hållning till min akvariehobby, men just att jag har den inställningen gör mig med största sannolikhet till både nörd och tönt.
Tony EnglundKommentar
-
-
Kommentar