Mitt livs häftigaste fisk!! men vad är det??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pleco
    Användare
    • April 2002
    • 516

citat:Ursprungligen skickat av FI

Så brutalt vacker fisk Daniel! Tror du en sån där kan gå i ett kar med fengäddor? Hur ovanliga är de, kan man hitta ungfiskar om man frågar runt lite?
    Jag har min aurantimaculata med fengäddor ,den bryr sig inte om fengäddorna inte ens de små .
    ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

Kommentar

• hansh
      Användare
      • November 2004
      • 114

Artikelserien om channa går att läsa på

Channa bleheri är små, fina och snälla ormhuvudsfiskar. Jag har 6 stycken i 200l tillsammans med honungsguramisar och bleherisarna får stryk av honugsguramihanen hela tidan.

Channa aurantimaculata är toksnygga, jag har 7 stycken i en välplanterad 1125l tank tillsammans med anabas testudiensis, datnoides pulcher, channa umangii och ett stim praktbotior. En har hoppat ur akvariet och en av hanarna har blivit avbiten (hadde 9 aurantisar från början).

Båda channa aurantimaculata och channa bleheri kommer från assam i indien(tillsammans med en hel hög nya som gamla channa arter) de behöver en vinterdvala på ett par månader med under 20 gradigt vatten för att må bra och kunna leka.

Det är mycket viktigt att det finns många gömställen i tanken om man tänker prova med
      olika arter av fiskar tillsammans med channor, då de kan vara mycket aggresiva.
      Om man vill ha ett lekpar channor rekommenderas att man köper en grupp på 6-10 stycken ungdjur och ser om man får några stycken att para ut.

//hansh

Kommentar

• Leif Edvardsson

Intressant information! Är det så att du ska minska på antalet framöver så är jag intresserad av att göra affär med dig. Hoppas att du får ihop ett par och får lek. Du får gärna komma med mer information framöver. Det med vinterdvala hadde jag inte en susning om!

Kommentar

Arbetssätt...