Som utlovat : bilder på "Tysklands-bakgrund"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    Som utlovat : bilder på "Tysklands-bakgrund"

    Hej!

    Lovade några här på forumet att jag skulle fixa upp lite bilder på min bakgrund som jag beställde från Ebay i Tyskland när den kom. Nu är den monterad och klar så det är bara att kika in på min "zoon" för bilder på montering och färdigt resultat.

    Bakgrunden var riktigt snygg faktiskt, enda nackdelen var dock att det var lång leveranstid, ca 4 veckor. Om det var onormalt lång lev tid eller strul just den här gången vet jag inte men när jag kontaktade företaget efter 3 veckor skickade de den samma dag. 1 vecka senare var den i Umeå.

    Jag köpte en 150x60cm och den gick på ca 800:- + 200:- frakt. Det var ju bra mycket mer trevligt för plånboken än en back-to-nature om inte annat och den var som sagt riktigt snygg! Den är dock tunnare än BTN vilket jag iofs inte ser som en större nackdel. Framförallt bygger den inte ut lika mycket i karet. Jag hade först tänkt fästa den ordentligt med silkion runt om men upptäckte att den inte hade lika mycket flytkraft som andra bakgrunder. Jag kilade istället fast den under mittstagen med utskrurna bitar av liggunderlag under.
    Det blev ruggigt stabilt faktiskt. Inte en chans att den kan släppa.
    Framförallt blir det lättare den dagen man ska loss med den också.

    Här är bilderna:
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------
  • Pikkenix
    Användare
    • March 2005
    • 254

    #2
    Låter smidigt, och ser ju helt ok ut.
    Har du någon adress till företaget så man kan kolla in deras bakgrunder?
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

    Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #3
      Den ser ta mig tusan bra ut . Hoppas nu att den verkligen sitter som den ska oxå bara.

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        #4
        Vackert!
        Mvh Alex

        Kommentar

        • aquanord
          Användare
          • January 2005
          • 373

          #5
          Det är ju aktion som gäller om man ska ha bästa pris. Det här är en länk till säljarens butik . http://stores.ebay.de/ZIERFISCHDISCO...eNameZl2QQtZkm
          Man kan ju göra ett "direct buy" om man vill. Vad som kan anmärkas är att företaget inte pratar vidare mycket engelska. Vad det gäller Ebay är det ju inga problem men om man behöver ta kontakt med dem av någon anledning, tex reklammationer så kan det ju vara bra att veta att man måste fram med skol-tyskan. Och 4 veckors leveranstid får man nog räkna med.

          Jag vet inte om jag hade tur att den passade så bra i mitt kar men det finns inte en möjlighet att den skulle kunna släppa av sig själv. Man får trycka dit den med lagom våld och den som "klickar på plats" för mig.
          simma lungt...
          ------------------------
          www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
          Umeå akvarieförening
          ------------------------

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • January 2005
            • 1042

            #6
            Den såg ju riktigt trevlig ut! Synd på skarven i mitten bara men man får väl vad man betalar för =) Skitsnyggt!

            Kommentar

            • aquanord
              Användare
              • January 2005
              • 373

              #7
              Att den är tvådelad tyckte jag egentligen inte heller var någon nackdel, i alla fall inte när man ska in med åbäket i burken. Min BTN juwel i 200 liters karet är också tvådelad. Jag tycker inte att skarvarna stör så mycket. Men det är ju en smaksak, ska det vara 100 % naturligt ska det ju så klart inte vara någon skarv, men man kan ju se den som en naturlig spricka i bergväggen
              simma lungt...
              ------------------------
              www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
              Umeå akvarieförening
              ------------------------

              Kommentar

              • mikro
                Användare
                • November 2002
                • 666

                #8
                Jag spenderade precis lite tid med att leta efter den där bakgrunden och snoka upp tillverkaren. Den tillverkas av ett polsk företag som heter Aqua-szut, http://www.aquaszut.pl/english/aqua_decorative.html

                Jag har frågat dom ifall man får lov att köpa från dom direkt eftersom jag inte verkar hitta någon "officiell" försäljare som man kan handla från via nätet. Jag misstänker att de bara säljer för export men vi får se vad de svara.
                /Mikael

                Kommentar

                • Belgarath
                  Användare
                  • February 2005
                  • 584

                  #9
                  Ska bli interessant och höra vad du får för svar.

                  EDIT: Ser även att dom har "dekorationsten"..tror det är den typen många av våra Danska vänner kör med i sina kar (och dom ser inte helt fel ut i vattnet av vad jag har sett på cichlids.dk).

                  Kommentar

                  • mikro
                    Användare
                    • November 2002
                    • 666

                    #10
                    Vi var och besökte Jörgen i Landskrona och han hade en del av dessa bakgrunder och "dekorationsstenar" i sina akvariet. Såg väldigt trevliga ut faktiskt.

                    Fick precis följande svar från Polen:

                    "Thank you for your letter. of course you can buy those backgrounds from us. Please let me know desired quantity and which one you are interested in and I will provide you with information."

                    Undrar om de missuppfattat mig om att jag inte vill importera eller om det verkligen går att köpa ett fåtal som privatperson. Jag frågar igen lite mer specifikt så får vi se. I värsta fall kanske man kan gå ihop några och beställa hem ett gäng?
                    /Mikael

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

                      #11
                      Om du kollar vad de kan ge för pris kan det ju vara läge att gå samman. Då ser det ju åtmistone ut som att du är grossist

                      De som Jörgen hade såg faktiskt kanonbra ut. Bygger dessutom minimalt in i burken.
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • ciklidMartin
                        Användare
                        • February 2004
                        • 213

                        #12
                        Hej!
                        Känner ni någon som har använt lika dan bakgrund under 6 månader eller mer? Tänkte köpa en billigare tysk bakgrund på Hornbach i Göteborg men blev avrådd av expediten. Han sa att färgen försvann efter ungefär ett halvår.
                        www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

                          #13
                          Just "Hornbach-bakgrunden" har vart uppe till diskution tidigare här på forumet, och slutsatsen då var väl ungefär "Snygg, men skvätt inte vatten på den"
                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • mikro
                            Användare
                            • November 2002
                            • 666

                            #14
                            halloj!

                            Nu har jag fått ett nytt svar från dom. De säger att det är inte några som helst problem att sälja en mindre kvantitet bakgrunder direkt till mig som privatperson. Jag har inte fått några prisexempel än eftersom de ville veta exakt vilken/vilka modeller man var intresserad av först.
                            /Mikael

                            Kommentar

                            • Balder
                              Användare
                              • January 2005
                              • 43

                              #15
                              Micro: Skulle du kunna tänka dig att kolla upp vad de tar för en 200x50cm? Alt. 2st 100x50cm? Det verkar ganska intressant det där med polska bakgrunder...
                              "In Aqua Veritas"

                              Kommentar

                              Arbetssätt...