Hitta drömjobbet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    Hitta drömjobbet?

    Hejsan!
    Är det någon som vet hur man lämpligen går till väga för att hitta drömjobbet? Jag skulle hemskt gärna jobba i en zooaffär, men ALLA affärer har redan personal så det räcker. Jag har försökt genom att skicka brev till samtliga handlare här i närheten (ett tio-tal) men inte ens fått ett nej. Jag förstår att det är många som vill, så att jag inte fått svar är iaf lite försvarbart.
    Men hur gör man då, jag har ju inte direkt råd att starta eget, tyvärr.
    Nu bör det kanske tilläggas att jag inte är en 14-årig brud som vill jobba i djuraffär för att jag älskar kaniner. Åh nej, jag vill jobba med djur för att jag tycker om alla sorters djur, och jag tror att jag kan förmedla mina kunskaper på ett bra sätt till eventuella kunder. Jag har personliga erfarenheter av så gott som alla husdjur man kan tänka sej, och speciellt inom akvaristik och terraristik.

    Så, hur gör man? =)

    Mvh
    Björn

    Ps. Jag vet att detta låter som en halvtaskig jobbansökan, men jag vill bara ventilera min frustration över att jag sitter här med ett skitjobb trots min erfarenhet, samtidigt som en blåst blondin håvar upp fisk hon inte kan namnet på i djuraffären. Men det är klart, känner du att jag behövs i din zooaffär så tveka inte =)

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    #2
    Hej Björn!

    Att det är trist att sitta på sitt skitjobb medans andra s.å.s håvar in fina fisken är skit trist. Jag har själv lite samma problem.
    Att skriva brév till afärerna är ingen bra ansökan. Gå dit personligen. Tala för dig själv och dina kunskaper. Var inte blyg, om du överdriver lite gör det inget, om du är blygsam får du inte jobbet. Lämna ett kort eller brev med namn och adress var de kan nå dig. Snart börjar julhandeln. Även zooaffärer kan då behöva extra personal.
    Ge inte upp drömmen om en egen butik. Spara, undersök lånemöjligheter och planera. Inget är omöjligt.

    Ingen som behöver anställa en statistiker eller kan erbjuda längre eller kortare projekt? Maila mej så skickar jag en merit förteckning. www.olof.blomqvist@spray.se

    Mvh

    olof

    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

      #3
      Hej Björn!

      Nu vet jag ju inte var du bor, men jag förmodar att du odlar/har odlat en del.

      Nu antar jag oxå att du har en specialbutik som du ofta besöker/säljer fisk till/Gillar.

      Gör då så här, besök butiken vid ett illa valt tillfälle (mycket kunder=stressigt för de jobbande, gå omkring och kika, prata gärna med nån annan och när tillfgälle ges erbjud ägaren7chefen att hjälpa till att fånga fisk.

      Sen gör du så ett par ggr och någon annan lugn dag så går du ner igen och snackar, och när det ges tillfälle så erbjuder du dig att hjälpa till när han behöver hjälp (bra början) det brukar sluta med mer och mer jobb om du är duktig så till slut står du där med heltidsjobb............

      En som provat på men slutat.

      don´t drink water-fish`s ..... in it!
      Mvh
      Peter
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • April 2002
        • 787

        #4
        Sådär ja.. Nu var det fixat. I början av december hör även jag till den exlusiva skaran som kan kalla sej "zoobutiks biträde". Olof hade helt rätt, och av en händelse började jag tala med butikschefen om lite allt möjligt. det ena ledde till det andra och nu har jag alltså fått jobbet jag länge velat ha. Känns bra =)

        mvh
        Björn

        Ps. Vilken butik det rör sej om anser jag inte vara relevant, därför har jag låtit det vara utelämnat i ovantrående text. Så fråga inte...

        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • April 2002
          • 897

          #5
          Hoppas för dina arbetskamraters skull att de inte är tjejer, blonda ller fjorton år.

          Om det börjar regna blåbär en dag kan det hända att du får dig en hink.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          Arbetssätt...