If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den ser ju ut som min hona... med en del svart på buk å rygg... enda skillnaden är att det mesta av det som är rosa på din fisk är orangerött på min... skumt...
Jodå... mitt reganipar mår bra... hanen har börjat gräva nåt enormt på sista tiden samtidigt som han jagar runt honan så fort han får chansen... det kan väl knappast vara lek på gång redan..? hanen är ju bara dryga decimetern... ska flytta dom till en större burk snart också... de går lite trångt nu...
De har ett helt gäng reganis på... hrmm... en hyfsat stor akvariebutik i Bromma... om man säger så... om du nu vill ha tag på honor alltså... eller skulle råka ha vägarna förbi....
Kan ju passa på att visa hur en större V Regani kan se ut.
Inte helt tokigt eller....
Kanonsnygg firre... betydligt mer svart än på mina... har sett att min hane har en del röda markeringar bakom ögonen också... Faktum är att det var bilderna på dina regani som fick mig att få upp ögonen för arten... Tack så mycket!!! ;-)
Hakar på viejatråden igen. Jag har fått ut ett par från mina 5 synspilor och har gjort mig av med alla utom dessa två som helt plötsligt gick från att ha varit rätt färglösa till att få väldigt bra med färg. Hannen har också börjat få antydan till pannpuckel trots att de fortfarande inte är så stora. Det lovar gott för framtiden
Dock tycker jag de är lite mesiga i temperamentet än så länge. Nicaraguacikliderna bestämmer fortfarande över dem trots att synspilorna gått om dessa i storlek nu. Jag antar dock att detta kommer att förändras framöver.
Jag har lagt ut ett nytt filmklipp på mina synspilor på min hemsida ikväll.
Det är lite mörkt och suddigt men det syns att det är synspilor i alla fall.
Klippet finns under avdelningen "galleriet" om någon är intresserad
Kommentar