Hejsan..
Köpte en kompis till min påfågelciklid Börje igår.
Han har varit själv ett tag och tyckte lite synd om honom
Så jag stack upp till en Zooaffär som jag tycker väldigt illa om, men dom hade en påfågelciklid kvar så..
Efter många om och men fick jag tag i en person som vågade och kunde ta upp honom ur karet, redan då vart han stressad och flämtade.
I vilket fall som helst fick jag hem honom, skolade in honom i karet.
I början gick det riktigt bra med min Börje (Påfågel) som simmare runt och färgade upp något otroligt, varenda fena var utspänd och na var sååå mallig..
Men efter 2 timmar ungefär så börjar han naffsa efter den nya fisken.
Han biter inte mycket men han simmar hela tiden efter och naffsar till ibland......
Varför gör han det, är det för att markera revir eller liknande..
Skriv gärna vad ni tror...
BTW här kommer det en adress till några bilder jag tog igår, ursäkta att dom kan vara suddiga, det är min brors kamera och jag kan inte med den hehehe..
// Peter
Köpte en kompis till min påfågelciklid Börje igår.
Han har varit själv ett tag och tyckte lite synd om honom
Så jag stack upp till en Zooaffär som jag tycker väldigt illa om, men dom hade en påfågelciklid kvar så..
Efter många om och men fick jag tag i en person som vågade och kunde ta upp honom ur karet, redan då vart han stressad och flämtade.
I vilket fall som helst fick jag hem honom, skolade in honom i karet.
I början gick det riktigt bra med min Börje (Påfågel) som simmare runt och färgade upp något otroligt, varenda fena var utspänd och na var sååå mallig..
Men efter 2 timmar ungefär så börjar han naffsa efter den nya fisken.
Han biter inte mycket men han simmar hela tiden efter och naffsar till ibland......
Varför gör han det, är det för att markera revir eller liknande..
Skriv gärna vad ni tror...
BTW här kommer det en adress till några bilder jag tog igår, ursäkta att dom kan vara suddiga, det är min brors kamera och jag kan inte med den hehehe..
// Peter
Kommentar