If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
att hålla fiskar handlar väll inte bara om att göra det så enkelt som möjligt? det ska ju va kul också =) . . har man inte så många kar är det klart man kan kosta på dom lite mer arbete ibland, det är ju ändå en hobby inget jobb.
Vet nån om mygglarverna kommit igång i stockholmstrakten än? Försökte titta lite i några pölar härikring (norr om sthlm) och jag såg ingenting, men det borde börja komma lite larver nu. De är nog fortfarande väldigt väldigt små iofs.
När jag vet de är igång skall jag ta en utflykt till min barndoms jaktmarker i Huddinge, där känner jag till varenda mygglarvspöl...
att hålla fiskar handlar väll inte bara om att göra det så enkelt som möjligt? det ska ju va kul också =) . . har man inte så många kar är det klart man kan kosta på dom lite mer arbete ibland, det är ju ändå en hobby inget jobb.
Förvisso.
Men om man skall göda en Fastae, så duger det inte med mygglarver,angående maries fråga.
Sen kan det ju vara romantiskt att gå ut en tidig försommarkväll och fånga mygg,inget snack om den saken.
Men matmässigt,så tror jag mer på Pellets,räkor etc,etc.
citat:Hej Marie.
Jag tror att det är
bättre om du föder upp fiskarna på pellets,istället.
Bra mat MINDRE krångel.
Hallå hallå! jag har inte sagt att jag BARA ska föda upp med mygglarner, det är bara ett komplement till Pellets, räkmix, mask mm mm! Jag säker en varination!!!
Mygglarver och mask kansek står för några få % av alla matning så det är mest en kul grej!
Jag har riktigt bra köpmat till dem, givetvis!!
;-) LejonMarie
540L Vieja synspila
500L Cichlasoma bocourti
citat:Hej Marie.
Jag tror att det är
bättre om du föder upp fiskarna på pellets,istället.
Bra mat MINDRE krångel.
Hallå hallå! jag har inte sagt att jag BARA ska föda upp med mygglarner, det är bara ett komplement till Pellets, räkmix, mask mm mm! Jag säker en varination!!!
Mygglarver och mask kansek står för några få % av alla matning så det är mest en kul grej!
Jag har riktigt bra köpmat till dem, givetvis!!
[/quote]
Jaha[]
Jag begrep inte det[]
Jag trodde att fiskarna skulle få mygglarver allena.
Nix nix, det får en mix av foder! Ler
å det är bara frågan om ett komplement!
Men bra påstående så inte nån bara matar med mygglarver!
Helt rätt...tryck i dom så blandad meny du bara orkar med...mygger..pellets..flinger....daggmaskar...räk or.....blodmask...ja va faan vill dom ha så skicka till dom en bit vesuvio oxå *L*....helt klart är att det är "kul" att se dom få matnoja när dom får lite saker som sprattlar när dom ska käka.....så mata på du bara av alla di sorter........MOss
[)] Aha! bra då ska jg beställer en Pizza åt Festis!!! haha! Vilken sort är bäst åt honom?? haha
Allvarlgt talat en mix helt klart bäst och jag ska testa myggisar oxå bara för att få se hans reaktion.
Har nån testat med en vanlig akvariehåv funkar det??[?]
;-) LejonMarie
540L Vieja synspila
500L Cichlasoma bocourti
fungerar nog men kan nog va lite väl grovmaskig och specielt på tok på tok för liten. man behöver en större håv så man kan täcka lite yta, annars blir det nog väldigt väldigt jobbigt.
borde det inte funka med en sån där håv som säljs i leksaksaffärer? De brukar ju vara rätt finmaskiga, ha hyfsat långt skaft och ändå vara små nog att vara någorlunda lättmanövrerade?
Kommentar