Blåst av säljare på NCS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mpimbwe
    Användare
    • December 2004
    • 170

    #16
    Bright_Blue... tyvärr kan jag inte säga att du är ensam. Har hänt mig ett par gånger under de 6 åren jag hållt på med hobbyn. Men det värsta hände för några månader sen.. ringde en kille och ville köpa min tropheops grupp. Han sa dock att han inte hade alla pengar (saknades 500) men de skulle han få snart då han skulle sälja ett akvarium. Eftersom han varit hos mig tidigare och tittat på fisk tvekade jag inte och sa att det var inga problem... Nu i efterhand skulle jag inte gjort de, han tog fisken + hinkar som han lovade komma tillbaka med (och då betala de resterande 500).. men de har jag inte sett röken av, ringt säkert 100ggr men han svarar inte. Dock råkade han ringa upp mig av misstag en gång, vilket var lite komiskt... han fick komma på nån panikursäkt vilken blev att hälften av fisken dött...men han skulle ändå betalamig, vilket jag inte tror ett skit på. Undrar vad dessa tänker med egentligen, nu kan han ju snart knappt visa sig bland akvariefolk eftersom jag berättat detta för endel då jag tycker det är totalt oacceptabelt beteende. Så läser du detta så ring gärna så detta kommer ur världen...
    /Andreas (Karlstad)

    Under uppbyggnad:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

    (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • December 2002
      • 1934

      #17
      JAg håller med man ska vara ärlig det är sådan liten del som syssla med denna hobby.
      Det är ju skillnad om man kommer överens men att strunta i en skuld är döds synd tycker jag.
      Sedan att en betalning kan dra ut på tiden är ju inte bra men bara man underätta den som man är skylldig.
      Jag har låtit folk delbetlar också men då har jag gjort klart för dom över vilkoren.

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

        #18
        En kompis till mig blev blåst på en ny lysrörsramp när han köpte ett 450-liters en gång, han fick ett taskigt hemmabygge istället men blev lovad rampen senare. Den rampen har inte dykt upp trots att det var flera år sedan, denna säljare vägrade att svara i telefon. När han väl fick tag i säljaren så förnekade han allt. Det är ruttet sån´t!
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        • Orppo
          Användare
          • September 2004
          • 518

          #19
          Man tar ju alltid en viss risk när man handlar begagnat,oavsett om det är akvarium,bil,hus etc.

          Vill man vara helt hundra,så får man väl öppna pluskan och handla av en seriös butik då.

          Jag menar att smakar det,så kostar det.

          Men ibland så har man kanske tur att göra begagnade fynd,men de tillfällena växer då inte på träd.

          Man är ju livrädd för att bli blåst vid begagnade köp,blir man det ändå så betraktas man ju som en idiot vad det verkar.

          Jag har gjort många tokiga köp,men försöker tänka att det är dumt att gråta över spilld mjölk

          (Man kan ju inte vara smartast på allt här i livet)

          /Orppo

          Kommentar

          Arbetssätt...